Nettoberäkning på underhållstöd helt galet ex
Hej!
Har en son på 9 år som heter Liam. i normala fall har honom från fre-mån varannan helg han bor 6 mil bort så avståndet är rätt långt. Nu i mars fick jag en till pojke han kom i V25 med min nuvarande sambo. Det har varit väldigt jobbiga dagar speciellt i Corona tider då jag inte får träffa Liam. vi är fast här på sjukhuset och har varit det i 10 veckor och då det är besöksförbud i och med Corona så får vi inte träffa honom eller låta honom bo med oss
. I och med vi hade en vårdnadstvist för två år sedan och nu har på papper hur umgänget ska se ut så gjorde jag en nettoberäkning via försäkringskassan. så att dom dagar jag har Liam behöver jag inte betala extra för. Jag kunde lösa så att Liam fick vara med mina föräldrar fre-sön så en dag mindre än vanligt då det inte var rimligt att be dom köra och lämna honom på skolan måndag morgon när dom har 14 mil. Liams mamma gick med på det hon gick även med på att ha Liam på sportlovet vilket var mitt lov för det var svårt att lösa. Mina föräldrar hade honom istället 4 dagar på hennes påsklov. Nu har Liams mamma hört av sig till försäkringskassan om att dra in nettoberäkning när domen inte följts. Det aviker mer än 25% på dom senaste 3 månaderna och då har dom rätt att dra in nettoberäkningen och jag får inte söka igen fören o två år. Hade man tagit med januari så hade det varit lugnt för då hade jag honom mer på hennes lov för att vara snäll. Nu hör det till att hans mamma är inte är som alla andra utan hon vill jävlas varje tillfälle hon får. Trodde bara hon var medgörlig för en gångs skull. Frågan är hur jag nu gör? för jag vet att dessa 400 kr extra jag kommer få betala i månaden kommer inte ge min son mer mat eller mer saker utan det kommer gå direkt till henne och hennes behov. Jag vill gärna kunna ha råd att ge honom saker hemma hos mig utan att gå på knä, kläder osv för hon skickar inte med det förutom det han har på sig och hela barnbidraget får hon också. Snälla om någon på läst kan hjälpa mig?