Inlägg från: Anonym (Fk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fk)

Nettoberäkning på underhållstöd helt galet ex

Va säger fk då? De måste väl ändå se hur er situation är idag plus att din mamma tagit hand om barnet. Fy som att ni inte har nog med en tidig bebis...

Har ni intyg på vård av allvarligt sjukt barn?

Jag tycker att fk borde se hur er situation ser ut men att ni även hade sonen mer på ett lov än det andra.

Ena föräldrern kan ju inte godta och sen jävlas för egen vinning. Det hoppas jag fk ser med..

Detta är ju bara en tillfällig lösning tills ni kommer hem fr sjukhuset.

• Anonym (Fk)

Det jag mena med intyg på allvarligt sjukt barn är att fk kanske ser att er situation inte var hållbar just för stunden speciellt med corona i bilden också.

Hade ni varit hemma och vabbat för en förkylning så är det ju en helt annan sak.

Du har löst situationen så gott det går och din mamma har tagit sonen.

Att dom ser 3 mån tillbaka i tiden känns dumt. Det är ju inte rättvist för någon vid vilken sjukdom som helst.

Av egen erfarenhet så vet jag att det kan löna sig att överklaga. Allt beror på vem som handlägger ärenden tyvärr...

Har du sms eller konvon som kan styra att hon gått med på allt?

• Anonym (Fk)
    Anonym (A) skrev 2020-05-15 17:57:35 följande:

Vilken roll kan " att hon gått med på allt" spela menar du?

Att nettobeeäkning avbryts är ju inte som straff för att ts skulle ha gjort något fel utan en praktisk konsekvens av att barnet inte längre bor enligt avtalet och att kostnaden för ts därför minskar.

Nyfiken på vilken roll du menar att det skulle spela att föräldern var ok med att ha barnet mer än överenskommet?

Förstår precis hur du menar. Jag menar att han skriver att hans föräldrar hade sonen 4 ggr veckan och bytte ett lov mm. Så för mamman är det lika med som vanligt. Inga extra kostnader för mamman om barnet är hos farmor/farfar. Sen om det blev mer dagar borde hon pratat med pappan och lagt upp en plan ihop ist för att dra in fk. Men jag kanske har missuppfattat allt...
Svar på tråden Nettoberäkning på underhållstöd helt galet ex