Om min sambo tappat lusten
Nu får du nog inte det svar du vill ha, jag är för öppna förhållanden osv. Men du får iaf en annan vinkel på ditt problem.
Bara för att hon sa så betyder det ju inte att hon gör så. Hjärnan är duktig på att måla upp skräckscenario. Kan ju helt enkelt vara så att hon inte har lusten kvar, hon säger ju att det inte är dig det är fel på. Klimakteriet kan ju ställa till både det ena och andra för oss kvinnor som ett exempel. Men tycker hon ska kunna specificera vad det är som gör att hon inte vill. Det är säkert svårt att prata om men blir man lidande av en annans handlande så tycker jag man har rätt till att veta varför.
Måste ett förhållande ta slut för att man blandar in andra antingen känslomässigt eller via sex? Försvinner känslorna för första partnern?
Får du ha sex med en annan kvinna så är det ju per definition inte otrohet. Livet är inte alltid så svartvitt, en relation blir det man gör den till. Du har samma rätt att välja hur du vill ha en relation som hon har. Den mongama normen ute i samhället får ju dig att må dåligt. Nekar hon så blir du oxå utan. Vill du då ändå ha sex så blir du tvungen att lämna en person som säkert i övrigt är en bra person att dela övriga livet med. Men måste man verkligen lämna? Finns det andra sätt att göra båda belåtna?