Om min sambo tappat lusten
Hej.
Finns säkert 100 trådar om ämnet, men måste ändå skriva o höra era erfarenheter.
Jag (49) bast, och stävar mot de magiska 50. Sambo sedan 5 år med en på drygt 50. I början av vårt förhållande hade vi sjukt mycket och bra sex, och allt var toppen. Nu, kanske det senaste året så har hennes intresse både för mig som människa "avtagit" ganska markant. Och när jag påpekar det uppstår rätt surt humör, och svaret att det är inte dig det är fel på, får jag alltid.
Men hur man vet man det. Sex är i alla fall för mig jävligt viktigt och en form av bekräftelse på kärlek. Visst, man kan ha sex utan kärlek bara för sexets skull. Och det är det som är mitt problem. Jag har med handen på hjärtat ALDRIG varit otrogen. Tycker det är en del av slutet på förhållanden bara.. Så för några kvällar sedan när sex kom på tal. Och tro mig..jag HAR googlat sådana problem att när lusten tryter så kommer ofta förslaget att onanera tillsammans upp som en del att få igång lust.. Sagt och gjort så tog jag upp ämnet och dick då svaret bara, att "Det får du testa med någon annan kvinna i så fall"
Jag sa, eller hur, så vi ska göra slut? Nej, det är inte otrohet om man inte rör varandra..
Då blev jag fan rädd... Inte för att jag märkt något avvikande beteende hos henne. Men tanken kom ju ändå.. Är det DET hon gör och inte längre har "tid o lust med MIG"
SJUKT störande tankar och nu till den milda grad att summan av allt blir separation..
Har någon nån erfarenhet av minskad lust? Efter ett år, kan den komma plötsligt tillbaka? Rådvill som ett fån just nu och 50 år och helt plötsligt behöver man relationsråd.