• Solblomma30

Uppfylla drömmar efter man fått barn!

Det här är så himla svårt att svara på. För vissa funkar det hur bra som helst att som någon skrev att bara ta bebisen i sele på ryggen och vandra på fjället (eller i Anderna). För andra (som Elin P skriver) funkar det inte alls. Barn är ju så olika. Och sen kan det vara så att man ändrar sig själv också. Jag var en helt annan person innan jag fick barn. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det var roligt att gå på barnbio, hänga i lekparken eller åka på all inclusive med Bamseklubb, men sen kom barnen och successivt så ändrades jag och plötsligt tycker jag att all inclusive med bamseklubb är världens bästa grej ;) Dels för att det är smidigt och för att man är ganska trött som småbarnsförälder, men dels också för att barnen tycker att det är så roligt, och man glädjs åt det som gör dem glada. Det är också ofta skönt att umgås med folk i samma situation och få prata av sig lite om föräldraskapet.

Det man får tänka på är att småbarnsåren är en ganska kort tid av ens liv, och för de allra flesta återkommer tiden då man kan göra saker som man gjorde innan barnen kom. Och så kan det ju som jag skrev bli så att man faktiskt inte ens längtar efter just de sakerna under småbarnsåren. Man njuter av tillvaron som den är här och nu liksom. Varje tid har sin skönhet.

Svar på tråden Uppfylla drömmar efter man fått barn!