Inlägg från: Anonym (lilla L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lilla L)

Särbo pga ”bonuslivet”

Gameofthrones skrev 2020-05-11 09:06:00 följande:

Varför går man in i ett barnfamiljs liv? Från början? När man vet hur man funkar? Det spelar ingen roll hur kär och galen man är - det är ingen ursäkt. 

man kanske inte vet om hur jobbigt det kan vara förens man verkligen är där??  Man kanske inte går bra ihop med barnen pga olika anledningar. Killens ex kanske är förjävlig. Man kanske har olika syn på vad som är okej/barnuppfostran etc. 

Flytta och bli särbo skulle jag säga å se hur det känns. Eller lyft problemet med mannen om det tex handlar om uppfostran av barnen. Om det är något du inte tycker är okej etc. Kommunicera. Såklart om det bara är "allmänt" jobbigt utan specifik direkt anledning än att barn är jobbiga så är ju saken som den är och isåfall är särboliv ett bättre alternativ :) 
  • Anonym (lilla L)
    Anonym (Julie) skrev 2020-05-11 10:27:17 följande:
    Varför flyttar man ihop om man inte sett så sånt fungerar först? Om man inte vet om man går ihop med barnen, hur exet är, hur man ser på uppfostran har man flyttat ihop för tidigt. 
    Ibland skulle jag tro att det är en helt annan sak å träffa barnen lite då och då än att bo med dom. Samma som att vara särbo med någon som säkert fungerar men när man väl flyttar ihop kommer helheten in- något som kanske inte alltid är så angenämnt. Innan har man bara fått guldkanten på tillvaron. Bor man med varandra på heltid kommer surdegarna också. Precis samma som med mig och min sambo. Verkligen helt annat när man bor ihop på heltid å man kan lära känna varandra på ett helt annat plan som är omöjligt när man bara träffas ibland 
Svar på tråden Särbo pga ”bonuslivet”