• VickanD

Behålla eller inte?

Baserat på det du beskriver och framförallt att du säger att det är mer på minussidan än plussidan så hade jag inte behållit.

Visst kan man alltid ångra sig, men man ska aldrig behålla ett barn för att man är rädd för att göra abort. Man ska behålla om man verkligen känner att man vill ha barn och att man klarar av det, inte bara för att man vill slippa göra abort.

När man läser det du skriver så känns det som att det bästa är att göra abort. Helt klart. Jag har själv gjort en abort och jag tvekade lite till och från, men sedan bestämde jag mig för att det inte var länge för ett barn just då och då blev det abort. Ångrar inte beslutet idag. Jag skaffade barn lite senare istället och det kändes mycket bättre för min del.

• VickanD
    M i l l a n skrev 2020-05-10 13:11:04 följande:

Håller med att minussidan är större just nu. Dock så är det förmodligen sista chansen eftersom jag är så gammal. Kommer nog inte fler chanser. Jag verkligen längtade efter ett till barn för inte så länge sen. Så när jag nu blir gravid men inte känner att det är läge för det ändå så känner jag att jag blir osäker.

Precis och om minussidan är större än plussidan så hade jag gjort abort. Det ska liksom kännas mer bra än dåligt att behålla ett barn. Ja, det är nog säkerligen sista chansen nu, men du får tänka att ni har ju redan barn och ni har planerat andra saker som ni vill göra i livet nu. Man kan alltid ångra sig, men jag tycker inte att du ska behålla barnet bara för att det var vad ni ville förut. Nu känner ni ju på ett annat sätt och det är det man får agera efter.

Vilken vecka är du i nu? Du kan ju ta ett tag till och fundera ordentligt, men vänta inte för länge bara.
  • VickanD
    M i l l a n skrev 2020-05-10 13:27:00 följande:

Är i vecka 4+6 just nu. Ska fundera men som sagt som du säger så kan jag inte göra det för länge. Här även funderat på att min 7 åring nog skulle älska att få ett syskon. Men samtidigt kan jag inte behålla bara för den anledningen.

Nä, du ska ju behålla om ni verkligen vill ha ett barn till och känner att ni orkar med det. Som sagt, jag tycker att om det är mer på minussidan än plussidan så hade jag gjort abort. Det ska kännas mer bra än dåligt att behålla. Jag kan bara säga vad jag tycker och hur jag hade gjort.

Jag gjorde abort i vecka 5+5. Kändes lättast för mig om det skulle ske i så tidigt skede som möjligt. Kanske du kan ta typ en vecka till och fundera ordentligt, sedan bestämma om ni ska ringa och boka en tid för abort eller ej.
Svar på tråden Behålla eller inte?