• Anonym ("nya flickvännen")

"blueballs"

Hej!

Detta fenomen med blue-balls eller "blood balls" som andra kallar det. Detta fenomen var helt okänt för mig fram tills att jag träffade min nuvarande pojkvän. Jag har ändå haft lite drygt 25-30 sexpartners. Vissa i fasta relationer- andra inte men har aldrig hört om detta fenomen innan. Hur vanligt är det? Min nuvarande  är den enda av mina pojkvänner som faktiskt nämnt detta och att han har problem med det om han varit sexuellt upphetsad men inte fått komma till skott och fått tömma. 

Berätta gärna om era upplevelser av det. Och hur känns det? Och har alla problem med detta?

• Svar på tråden "blueballs"
  • Tukt
    Anonym (Fvbgfg) skrev 2020-05-08 15:53:57 följande:

Hur jävla svårt är det... om du har ?ont? av att du är så satans upphetsad är det väl bara runka för i helvete???

Du kan inte få in några svärord till så vi alla förstår vad du menar?
  • Anonym (HH)
    Anonym (Amatörgissning) skrev 2020-05-07 15:12:56 följande:

Är kvinna men har en gissning. Vad jag förstår så brukar kroppen rensa ut gammal sperma med kisset. Så män som inte haft utlösning på ett tag ändå ska ha en färsk sats när det väl är dags. Kan det vara så att den funktionen inte riktigt fungerar problemfritt för alla män?

fel blue balls är när en kille får så mycket fjong på raken att det gör ont själv fått det många gånger
  • Anonym (Fvbgfg)
    Tukt skrev 2020-05-08 17:09:21 följande:

Du kan inte få in några svärord till så vi alla förstår vad du menar?

Jora fifan det kan vi nog tamejfan fixa
  • Anonym (Pelle)

I den här tråden är det slående hur många riktigt korkade människor det är på FL. Intelligensnivån är långt under snittet i samhället.

Många påstår här att Blue balls inte finns eftersom man själv aldrig haft det, eller bara är ett påhitt för att få sex i sympati, trotts att det är medicinsk belagt att det är ett medicinskt tillstånd. Hur korkade är ni egentligen?

Ni är lika dumma som de som påstår att cancer inte finns eftersom de själva aldrig haft det, eller att cancer bara är ett påhitt för att få sympati.

• Anonym (Pelle)

I den här tråden är det slående hur många riktigt korkade människor det är på FL. Intelligensnivån är långt under snittet i samhället.

Många påstår här att Blue balls inte finns eftersom man själv aldrig haft det, eller bara är ett påhitt för att få sex i sympati, trotts att det är medicinsk belagt att det är ett medicinskt tillstånd. Hur korkade är ni egentligen?

Ni är lika dumma som de som påstår att cancer inte finns eftersom de själva aldrig haft det, eller att cancer bara är ett påhitt för att få sympati.

• Anonym (Pelle)

• Anonym (Å)

Blueballs tjatar han ofta om. Måste tydligen tömma regelbundet annars blir pungen svullen och blå.

• Anonym (brud)

Jag tror som så många andra att det mest är en utdragen frustration efter att ha blivit upphetsad men inte fått komma. 

Jag som tjej har också upplevt det. Testa att ha sex med en man som tycker att kontrollerade orgasmer är kul (obs jag tycker också att det är kul!). Han kan reta upp mig så att jag är på randen till orgasm x10 och sedan låta mig vara ifred med strikt order om att jag inte får komma. Jag blir extremt rastlös och tjurig av det...man som kvinna, samma reaktion. 

Tyvärr vet jag män som använder det som ett maktspel. En man jag träffade var övertygad om att man kunde få testikelvred om man haft stånd utan utlösning, lol. Det var kul att pina honom lite bara för att men han blev inte långvarig i mitt liv. 

• Anonym (rt)
    Anonym (Å) skrev 2024-11-27 14:56:09 följande:

Blueballs tjatar han ofta om. Måste tydligen tömma regelbundet annars blir pungen svullen och blå.

Tur killar har händer då
  • Anonym (Blåa bollar)

Jag har aldrig haft det och det är ett bevis på att det inte finns heller... Dooh!

Ja visst blir man lite förvånad över hur en del resonerar. Det finns väl ingen tvekan om att det faktiskt är en grej som existerar. Sedan finns det säkert också killar som använder det som argument för att få komma till..

Det har hänt mig vid några gånger när jag var lite yngre att jag fått det som kallas för blue balls, jag och frun kunde retas och hålla på länge, avbryta för att börja om igen under en dag. Minns det som att känslan påminde lite om smärtan man får av en pungspark. Att det gjorde ont mer inåt mot magen.

• Anonym (Finns)

Det finns men alla har inte upplevt det eller försatt sig i sån situation där det uppstår. 

Barnmorska
    www.umo.se/fraga-umo/fraga-umo/vad-hjalper-mot-blue-balls/

Blue balls beror på att körtlar i pungen spänns ut av den vätska som produceras till utlösningen. Dessutom fylls underlivet av blod när du är kåt, det kan göra att det spänner och gör ont om du har stånd under en längre stund.

Även personer med snippa kan få ont om de är upphetsade en längre stund utan att få orgasm. Det funkar på liknande sätt som blue balls men kallas blue lips.

RFSU skriver
    Det du beskriver kallas ofta "blue balls" eller "ballhugg". Rent fysiskt handlar det om att när du blir sexuellt upphetsad fylls underlivet, könskörtlarna, svällkropparna och annan vävnad med stora mängder blod. Det är det som gör att penisen blir hård. Samma mekanismer finns även i fittan. Dessutom fylls könskörtlar av den vätska de producerar till utlösningen, som också trycker på den redan ansträngda vävnaden. Detta kan ge en diffus värk i underlivet.

• New  Dawn

Som många varit inne på. Inget konstigt. Har själv varit med om det många, många gånger. Dvs att ja får ont om jag "håller mig", fast jag känner behov av att komma. Det går över av orgasm, men kan också gå över om der går längre tid. Tex jag åker till jobbet och har jättemycket annat att tänka på. Då går det liksom tillbaka. Det är även så det oftast fungerar för män. Pungen blir inte blå för övrigt. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Han säger...)

Har inga balls :) Men min man säger att han får blue balls om jag gör så han nästan kommer, avbryter nån minut och gör så 3-4 ggr innan jag gör så han kommer. Då säger han att han får blue balls om jag gör så.

Vid 3 eller 4 säger han det. Osäker. Får testa.

• Anonym (Finns)
    Anonym (Han säger...) skrev 2024-12-02 17:03:41 följande:

Har inga balls :) Men min man säger att han får blue balls om jag gör så han nästan kommer, avbryter nån minut och gör så 3-4 ggr innan jag gör så han kommer. Då säger han att han får blue balls om jag gör så.

Det skulle jag också få om man gjorde så. 
  • Anonym (Å)

Sablar, nu är pungen blå!

• Anonym (Finns)
    Anonym (Han säger...) skrev 2024-12-02 17:03:41 följande:

Skulle jag också få.
  • Anonym (Moan)

Jag får blue balls om jag ä upphetsad länge utan att komma. Hönde ofta när jag var yngre och man kanske hånglande med en tjej utan att det blev sex. Dagen efter kom smärtan för mig. Pungen är öm som fan. 

jag har aldrig använt det som ursäkt för sex. Löste det alltid med att runka, antingen förebyggande (efter hånglet) eller som ?behandling? när jag fått ont. 

Så det finns helt klar, men betyder ju inte att man måste ha sex.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden "blueballs"