Inlägg från: Anonym (Finns) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finns)

"blueballs"

Det finns men alla har inte upplevt det eller försatt sig i sån situation där det uppstår. 

Barnmorska
    www.umo.se/fraga-umo/fraga-umo/vad-hjalper-mot-blue-balls/

Blue balls beror på att körtlar i pungen spänns ut av den vätska som produceras till utlösningen. Dessutom fylls underlivet av blod när du är kåt, det kan göra att det spänner och gör ont om du har stånd under en längre stund.

Även personer med snippa kan få ont om de är upphetsade en längre stund utan att få orgasm. Det funkar på liknande sätt som blue balls men kallas blue lips.

RFSU skriver
    Det du beskriver kallas ofta "blue balls" eller "ballhugg". Rent fysiskt handlar det om att när du blir sexuellt upphetsad fylls underlivet, könskörtlarna, svällkropparna och annan vävnad med stora mängder blod. Det är det som gör att penisen blir hård. Samma mekanismer finns även i fittan. Dessutom fylls könskörtlar av den vätska de producerar till utlösningen, som också trycker på den redan ansträngda vävnaden. Detta kan ge en diffus värk i underlivet.

• Anonym (Finns)
    Anonym (Han säger...) skrev 2024-12-02 17:03:41 följande:

Har inga balls :) Men min man säger att han får blue balls om jag gör så han nästan kommer, avbryter nån minut och gör så 3-4 ggr innan jag gör så han kommer. Då säger han att han får blue balls om jag gör så.

Vid 3 eller 4 säger han det. Osäker. Får testa.

Det skulle jag också få om man gjorde så. 
  • Anonym (Finns)
    Anonym (Han säger...) skrev 2024-12-02 17:03:41 följande:

Har inga balls :) Men min man säger att han får blue balls om jag gör så han nästan kommer, avbryter nån minut och gör så 3-4 ggr innan jag gör så han kommer. Då säger han att han får blue balls om jag gör så.

Vid 3 eller 4 säger han det. Osäker. Får testa.

Skulle jag också få.
Svar på tråden "blueballs"