• Chicic

Hur umgås ni nu?

Hej!

Jag är trött på social distansering. Saknar min systerson nåt grymt, han är 1 år och jag brukade träffa min syster (som är mammaledig) och systersonen minst två gånger i veckan innan Corona kom.

Nu har vi inte träffats alls på två månader, förutom en gång utomhus på en lekplats med långt mellan oss.

Saknar att busa och kramas med min lille ?bebis?. Han känner inte ens igen mig längre. Ledsen.

Ingen av oss är sjuka eller har symptom, hur länge ska man ha det såhär??

Hur umgås ni med släkten? Träffas ni? Kramas ni? Överdriver vi? Kan vi träffas?

• Svar på tråden Hur umgås ni nu?
  • Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-06 10:31:48 följande:
    Smittan kommer nog finnas kvar under många år. Vill man absolut  inte bli smittad är det bara att fortsätta hålla sig isolerad och vänta på vaccin, som ingen vet när det kommer.
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-06 17:05:17 följande:
    Eller hoppas på att smittan blir mildare. Vilket den oftast blir med åren.

Stryk med åren. 
    Jag menar egentligen över tid. Orkar inte vänta år. Hoppas det blir mildare snabbt annars får jag passa på mellan vågorna om det blir nån paus.
  • Kjell2
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-06 17:13:21 följande:
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-06 17:05:17 följande:
    Eller hoppas på att smittan blir mildare. Vilket den oftast blir med åren.

Stryk med åren. 
    Jag menar egentligen över tid. Orkar inte vänta år. Hoppas det blir mildare snabbt annars får jag passa på mellan vågorna om det blir nån paus.
    Vad är det som kommer göra att du går ut och träffar folk om några månader men inte nu?

• Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-06 17:23:41 följande:
    Vad är det som kommer göra att du går ut och träffar folk om några månader men inte nu?
    Att jag inte vågar riskera att smitta andra.  När jag säger träffa andra menar jag att umgås med andra, inte att passera folk på stan. Jag vågar inte träffa min syskon, släkt, vänner o definitivt inte mina föräldrar.

Om nåra månader under förutsättning att det lugnat sig. Annars får det la bli år.
  • Kjell2
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-06 20:51:47 följande:
    Att jag inte vågar riskera att smitta andra.  När jag säger träffa andra menar jag att umgås med andra, inte att passera folk på stan. Jag vågar inte träffa min syskon, släkt, vänner o definitivt inte mina föräldrar.

Om nåra månader under förutsättning att det lugnat sig. Annars får det la bli år.
    Smittan och risken kommer finnas kvar om några månader.

• Anonym (Bakenbok)

Vi har inget vidlyftigt umgänge i utgångsläget. Det som skiljer sig mest är att vi inte träffar släktingar nu, vilket ju är jättetråkigt, särskilt vid födelsedagar som varit.

Bekanta och kompisar i närområdet stöter vi på i vardagen utomhus, lekplatsen, på affären etc, men vi går inte hem till varandra. Barnen får gå hem till kompisar, de ses ju ändå varje dag i skolan.

• Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-07 09:12:28 följande:
    Smittan och risken kommer finnas kvar om några månader.
    Jag tänker att viruset borde ha en period mellan vågorna. Annars är det la inga vågor?

Till exempel som influensorna som dyker upp på våren och försvinner till sommarn o sen kommer tillbaka på hösten. Varför skulle inte Corona funka liknande o. varför kallas det annars för vågor, om det inte är lugna perioder mellan?

Det kan väl inte hålla i ständigt flera år i rad? Vi har la aldrig haft ett sånt virus förut?
  • Kjell2
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-07 10:29:53 följande:
    Jag tänker att viruset borde ha en period mellan vågorna. Annars är det la inga vågor?

Till exempel som influensorna som dyker upp på våren och försvinner till sommarn o sen kommer tillbaka på hösten. Varför skulle inte Corona funka liknande o. varför kallas det annars för vågor, om det inte är lugna perioder mellan?

Det kan väl inte hålla i ständigt flera år i rad? Vi har la aldrig haft ett sånt virus förut?
    Du får väl avvakta och se om det dyker upp en dipp. Annars får du fortsätta att isolera dig

• Anonym (Ledsen)
    Kjell2 skrev 2020-05-07 10:34:06 följande:
    Du får väl avvakta och se om det dyker upp en dipp. Annars får du fortsätta att isolera dig
    Ja det är la det enda rätta att göra. Vänta o se.
  • Pope Joan II
    Mandel skrev 2020-05-06 09:28:03 följande:

Har haft ofrivillig social karantän mer eller mindre i drygt 1 år.
    Skilde mig och de jag trodde var mina vänner har inte hört av sig och velat träffas.
    Jag har bjudit hit dem och då har de kommit, men de bjuder inte tillbaka...

Samma med mina syskon.

Så corona har inte påverkat mitt liv mer än att jag inte får jobba. 

Du har ju skrivit om att du dejtar?
    Chicic skrev 2020-05-06 08:52:13 följande:

Hej!

Jag är trött på social distansering. Saknar min systerson nåt grymt, han är 1 år och jag brukade träffa min syster (som är mammaledig) och systersonen minst två gånger i veckan innan Corona kom.

Nu har vi inte träffats alls på två månader, förutom en gång utomhus på en lekplats med långt mellan oss.

Saknar att busa och kramas med min lille ?bebis?. Han känner inte ens igen mig längre. Ledsen.

Ingen av oss är sjuka eller har symptom, hur länge ska man ha det såhär??

Hur umgås ni med släkten? Träffas ni? Kramas ni? Överdriver vi? Kan vi träffas?

Jag träffar några få och då utomhus i så stor utsträckning som möjligt. Går så lite jag kan i affärer och kramar ingen mer än min man och våra hundar. 
  • Physalis

Vi träffar folk mycket mer sällan. Och när vi träffas så träffas vi ute på promenader där vi kan hålla avstånd. De enda vi träffat hemma är mina föräldrar eftersom de har ett så stort hus att man kan hålla avstånd även där.

När vi utsatt oss för extra risk så håller vi oss undan folk i två veckor framåt.

Korrekturläser som en kratta
  • Mrs Green

Jag har inte umgåtts fysiskt med någon annan än min man och min dotter sedan 17 mars (då vi började jobba hemifrån). Jo förresten, jag har fikat utomhus med min mamma en gång. 

Men jag är inte så himla social av mig annars heller, så det är ingen jättestor skillnad faktiskt :) I min vardag är skillnaden mest att jag jobbar hemifrån och inte går till gymmet. 

Svar på tråden Hur umgås ni nu?