• Frassex

    Bilder på graviditetstest stegringar

    Jag skulle gärna vara intresserad av att veta också. Är gravid nu men får inte mycket till stegring så känns som att bara väntar missfall. Sist jag var gravid fick jag superfin stegring så lägger upp den med.

    Har du några bilder?



  • Frassex
    Levnudösen skrev 2020-05-06 09:47:39 följande:

    Tack för delningen!

    Är alla bilderna på testerna tagna från förra graviditet? :) Gick den graviditeten hela vägen?

    Jag känner lite samma oro som dig, undrar om de verkligen dubblerar sig varannan/var tredje dag...

    (har en superdålig mobilkamera, nästan pinsamt hur suddiga bilder jag får, men dessa bilder är allt jag har)


    Tycker du har en jättefin stegring, känns väldigt tydlig att det ökar varje dag. Som du ser på mina clearblue så ökar det ju inte i princip, Jag är 99.9% säker på att det slutar i missfall inom 2v. Fick missfall i mitten på november förra året och då var stegring snarlik som nu, missfall i v 6+.

    De billiga stickorna är tagna förra graviditeten men vi avbröt den i v 15 pga kromosomfel :( detta var i mitten av mars nu i år. Med vårt friska barn testade jag inte såhär frekvent utan tog bara digitalt, fick 2-3v äl +17 samt 3+ äl +25 sen kände jag mig ?nöjd?. Missfall och avbrytande har satt sina spår av oro hos mig :(
  • Frassex
    Levnudösen skrev 2020-05-06 10:31:46 följande:

    Förresten, har du några symtom?

    Själv har jag bara lite smått ömma bröst, annars helt som vanligt. Det oroar mig med, hade så lite symtom förra graviditeten med, och de slutade ju inget vidare -.- (sry, man riktigt hör hur pessimistisk jag är! xD)


    Åh vad trist med MA, måste vara tufft att tro att man är gravid så länge för att sen få veta att så inte är fallet :(

    Jag tror ju att varje graviditet är olik den andra så även hcg mängden. Sen fäster ju ägget olika dag, allt mellan 5-10 dagar efter äl har jag hört så säkert allt sånt som påverkar stickans resultat. Huvudsaken är ju att hcg stiger och fördubblas vilket dina verkligen ser ut att göra!

    Jag har aldrig fått symtom som illamående, trötthet eller ont i brösten när jag varit gravid. Det ända har varit lite lätt molvärk, som väldigt mild mensvärk som kommer och går, vissa dagar inget och vissa mer. Samt vaknar kanske 2-3 grr under natten för att behöva kissa. Det har nog varit mitt starkaste symtom, att behöva kissa på natten.

    Nu började jag faktiskt blöda lite när jag hade vart på toaletten. Känns ändå skönt att det kom igång, slippa gå och vänta flera dagar/veckor. Så nu blir det inga mer test, laddar om inför nästa ägglossning! :)
  • Frassex
    Levnudösen skrev 2020-05-06 15:28:32 följande:

    Ja fy, det var inte roligt alls. Sätter spår i en.

    Det tror jag också! Är säkert olika från graviditet till graviditet.

    Det känns väldigt skönt att höra att du tycker dig se en ok stegring av testerna iaf och att man inte behöver ha alla hemska symtom för att det ska vara en normal graviditet. Lugnande mig faktiskt något, så tack!

    Nej!"/ Men du hade det på känn förstod jag. Som du säger är det i så fall skönare att det sker tidigt, innan man hinner gå och bygga upp förväntningar i flera veckor. Samt att man kan få börja om med att försöka igen snabbare. Håller tummarna för att det går vägen för er snart igen!<3

     


    Om du fortsätter testa så försök ta varannan dag eller var tredje, lättare att se stegring då, samt samma typ av test. Jag tror det kommer gå bra, det ser väldigt fint ut iallafall!

    Ja hellre nu, är ju bara på äl +15 så är ju typ som en försenad mens bara (har 10 dagars lutealfas vanligtvis). Vill helst bara försöka igen så fort som möjligt!!! Hoppas allt går bra för dig nu!
Svar på tråden Bilder på graviditetstest stegringar