• Anonym (Arg)

Gränslösa ex o styvbarn!

Nu hittade jag äntligen rätt forum till att debattera o diskutera det här ämnet.

Jag är gift sen några år tillbaks med en man som har en dotter i myndig ålder som lever här varannan vecka fortfarande.

Hennes o min relation har gått från bra till riktigt dålig tyvärr för jag har känt att hon blir mer o mer manipulativ för varje vecka som går.

Igår fick jag en flipp. Vi har nämligen varit själva här hemma denna vecka o igår dukade vi upp en massa godsaker, laddade med champagne o satt ute o badade tunna näck bara gubben o jag. Han hade lagt upp en bild om det på sociala medier. Inte på oss men på champagneglas o tapasbrickan.

En timme efter att den bilden legat uppe så vad händer? Helt plötsligt så dyker hans ex o dotter upp vid badtunnan o ropar heeej o nu vill dottern vara här hos oss. Exet hoppar in i bilen o dottern gapar att hon ska klä på sig bikini o hoppa in i tunnan med oss.

Min man blev helt ställd o sa åt henne att han visste inte att hon skulle komma o jag blir vansinnig o klär på mig o går o lägger mig. Det här förstörde hela vår kväll!

Men inte nog om det. Står imorse i köket o kokar kaffe när jag hör nyckeln sättas i dörren. Helt plötsligt står hans jävla ex i hallen o säger att ?bääääbisen fick inte med sig alla sina saker igår?. Jag fick flippen o gapade på henne att lämna ifrån sig nyckel o att det är inte okeeeeej att hon gör intrång i vårt hus, skrek stick härifrån också för jag tappade det helt!

Nu kan folk tro att jag skämtar o jag önskar att jag gör det men det här hände igår kväll o imorse.

Nu är det liksom krig men hur ska jag gå till väga?

Finns det fler som har helt galna ex o styvbarn på halsen som håller på så här? Tänk på att hans dotter är vuxen men går efter frasen bäääääääbis av hans ex.

Tacksam för respons...

• Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!
  • Anonym (Arg)

Det är alltså dottern som gett sin nyckel till sin mamma.

Dottern står inte skriven här men har gett mamman okej på att gå in i vårt hus flera gånger utan vår vetskap eller tillåtelse. Detta har kommit till vår vetskap alldeles nyss.

Dottern har förbjudits att göra det här från oss båda men ännu en gång gick kärringen i dörren o denna gång när vi var hemma.

Nu tar jag den här jävla nyckeln ifrån hans unge!

• Anonym (Arg)

Det här uppdagades för bara nån vecka sen när hans ex la upp en selfie på en solstol. Blev uppringd av vänner som sa att det såg ut precis som hemma hos oss o mycket riktigt. Fick se bilden o där ser jag att hans galna ex ligger på vår uteplats o solar när vi var iväg i sommarstugan.

Det var efter det som vi konfronterade hans dotter men uppenbarligen har ingen av de fattat!

• Anonym (Arg)
    Anonym (snällanånväxup) skrev 2020-05-01 11:12:48 följande:

Kärringen och andra fula ord. moget beteende där 

Vem äger huset? Vem sätter upp reglerna? Har ni testat att prata om det utan fula ord och skrik? 

Det är mitt hem från början men numera är det vårt hus! Jag kallar henne kärring bäst jag vill för nu är mitt tålamod slut.

Hade det varit bättre om jag hade polisanmält henne för olaga intrång för det är inte långt därifrån?

Jag har också ett ex som har sambo. Jag skulle klassas som en psykopat o kaninkokerska om jag gick in i deras bostad utan tillåtelse när barnen bodde växelvis. Skulle aldrig ens gjort det om mina barn gav mig tillåtelse utan att ha förankrat det med exet eller hans kvinna.

Och smyga in o bo i deras bostad när de var bortresta? Aldrig i livet! Friska människor gör inte så!

Så kärring är det minsta jag kan kalla den där galningen.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Maja) skrev 2020-05-01 11:16:37 följande:

Vad säger din man om det hela?

Han är vansinnig!

Nu är det fan ta mig bra sa han åt sin dotter precis. Han sa igår kväll att nu får hon flytta hem till sin morsa eller hemifrån för nu är måttet rågat.

Pengar lider det ingen brist på om jag säger så. Hon skulle kunna köpa lägenhet imorgon om hon vill men trots det så vill hon bo varannan vecka o bli servad.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (lol) skrev 2020-05-01 11:07:32 följande:

Du blev heeeeelt vansinnig över att hans barn, som han alltid är förälder till på heltid även om hon bor hos mamman den veckan, kommer hem en dag utan att ringa innan? Sättet du tänker och skriver på låter väldigt ungt och omoget, är du nära dottern i ålder? 

Ja det vore bra om dottern ringer innan om hon vill komma hem tidigare och nej det är självklart inte okej att mamman släpper in sig själv i er lägenhet. Men du hanterar allting otroligt omoget. Vad tror du att du kommer vinna på att göra din mans dotter, hans kött och blod och det viktigaste i hans liv, till din fiende? Och nu tänker du ta nyckeln ifrån dottern till sitt egna hem?

Du har verkligen helt fel attityd till det hela. Detta är inget krig du ska eller kan vinna på något sätt. Det du behöver göra är att försöka jobba på er relation och försöka få harmoni i familjen. 

Hade gett dig ett annat svar för några månader sen men nu skiter jag faktiskt i vilket!

Hon har gjort alldeles för mycket sjuka saker så jag bryr mig inte längre om hennes behov av att bo här o kontrollera oss!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Linn) skrev 2020-05-01 11:30:57 följande:

Exet går långt över alla gränser! Det känns som att hon gör detta medvetet, för att visa hur mycket hon kan trampa på er.

Att bara låsa upp dörren hemma hos er och klampa in, att ta bilder hemma hos er när ni är bortresta.... Det är olaga intrång. Jag hade nog faktiskt polisanmält mamman.

Först och främst; vad säger din man om detta? Har han pratat ordentligt med exet och dottern?

Han har slutat kommunicera med exet för han har märkt att det finns inget slut på galenskaperna. Dottern har varit vuxen länge men hans ex ville alltid diskutera konstiga saker som semesterplanering o vem som skulle följa med dottern till tandläkaren.... långt efter att hon tagit studenten o då tröttnade han på att kommunicera med exet!

Dottern är knepigare för henne älskar han givetvis men hon har börjat bli knäpp hon med! Hon har egen bil o körkort men verkar trivas med att mamma o pappa ska skjutsa henne till aktiviteterna ändå.

Jag har sagt till min man att min tillit nu är helt förstörd. Bor dottern kvar här så kommer jag aldrig vara trygg med att resa iväg o inte veta att de bor här i huset. Han får sätta upp ett larmsystem som bara vi kan o är vi borta då får hans dotter portas helt härifrån.

Hon vill ändå inte vara ensam hemma o då har alltså kärringen valt att bo här istället för att dottern är hos henne. Helt bakom våra ryggar!

Jag står i valet o kvalet om vi ska polisanmäla, min man tycker att f r o m nu så är det noll tolerans.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Annika) skrev 2020-05-01 11:46:45 följande:

En vuxen kvinna ser en bild som säger att hennes pappa och hans fru har en mysstund tillsammans när de är ensamma hemma.

Endast en vuxen kvinna där förståndet tappats väljer då aktivt att be sin mamma att skjutsa hem henne till pappan och förstöra hans myskväll.

Den där dottern verkar helt tappad bakom bakom en vagn. Är hon mentalt funktionsnedsatt eller bara elak och dum?

Är det alternativ ett så kan hon inte hjälpa det, är det alternativ två så... hade jag nog gett två val till mannen.

Alternativ ett, ta tillbaka nyckeln 

Alternativ två, skriv på skilsmässopapper.

Aldrig i livet att jag låtit en vuxen kvinna klampa runt i mitt hem och totalt skita i att hennes pappa faktiskt har ett privatliv. Oavsett hur mycket dotter hon är. Hon är inte ett barn.

Att sen hennes imbecilla morsa är gränslös, det hade jag överlämnat till polisen.

Tack för att du reagerade på den grejen! Hon har ingen funktionsnedsättning men hon är extremt manipulativ o elak! Klart det var därför båda i ilfart satte sig i bilen för att ta sig hit o förstöra vår romantiska kväll. Jag fick ont i magen när han la upp det där o jag sa åt honom det att varje gång hon ser att vi gör nåt här på sociala medier så åker hon hit för att vakta! Och mycket riktigt så gjorde hon det även denna gång o nu fattade min man också att hon gör det för att sabotera!

Nu pratade jag även med mina svärföräldrar o de sa högt och tydligt till min man att nu får han fösa ut henne ur boet. Pengar råder det som sagt ingen brist på så det går inte att skylla på!

Jag vill inte skilja mig. Har träffat min själsfrände o vi ska hålla ihop även fast han har galna svartsjuka vuxna ungar o ex som vill förstöra.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Linn) skrev 2020-05-01 11:54:53 följande:

Exet låter faktiskt som att hon har problem av något slag. Vill diskutera vem som ska följa med vuxna dottern på aktiviteter och varannan vecka för en vuxen person...

Dottern borde även vara frigjord vid det här laget och vilja klara sig själv. Det är inte bra att hon stannat kvar på en 12-årings nivå.

Din man måste vara stenhård mot exet nu. Och prata allvar med dottern. Fråga varför inte hon vill klara sig själv? Han kan fråga henne om hennes jämnåriga vänner också blir skjutsade överallt och har varannan veckas-vårdnad fortfarande.

Att hon blev skjutsad till er igår när ni hade myskväll är ju självklart för att hon och mamman ville sabba er kväll. Men det är även underligt att en 18-19-åring inte är ute med vänner eller gör något annat som man gör i hennes ålder. Att bli skjutsad av morsan och sitta med pappan och hans fru i en badtunna låter rätt underligt.

Hon blir hämmad av sin morsa o själv vill hon inte växa upp! Tycker också att det här är helt galet.

Jobba vill hon inte o hon avstod studier i en annan stad för att hon då inte skulle kunna vara med mamma o pappa. Det här har retat min man vet jag!!

Vi har jämngamla barn o förr skulle han skryta om hur ordentlig hon var medans mina var vilda o rebelliska! Det är han lite bitter på idag, de har flyttat hemifrån, reser i världen o skapat sig karriärer medans hon bara tultar mellan mamma o pappa fortfarande! Så nåt rätt gjorde jag minsann!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (snällanånväxup) skrev 2020-05-01 12:03:20 följande:

Då är det väll ganska enkelt löst , I stället för att stå skrika hela dagarna ta nyckeln. Både jag och mitt ex har nycklar till varandras hem för enkelhetens och ungarnas skull men under överenskommelse innan inträde görs . Skulle detta inte respekteras skulle jag i stället för att stå och gallskrika ta nyckeln och så är saken löst 

Nyckeln är tagen o hon får inte tillbaks den just nu. Tilliten o förtroendet är förbrukat, hon fick en varning förra veckan när det där med att hon o mamman bott här uppdagades!

Hon gråter o kastar möbler inne hos sig nu över det här med nyckeln! Hon ska bli hämtad av sin mamma o flytta dit nu säger hon så då löser sig det här!

Och till er som tycker att jag eller min man är elaka så säger jag som så att ni har ingen som helst aning om hur det har varit.

Haft för mycket tålamod med konstigheterna men det här blev droppen!
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!