Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

LadyJane skrev 2020-12-08 12:44:20 följande:
    Detta vaccin bygger på andra vaccin som är mycket vältestade. Det betyder att man inte behöver börja uppfinna vaccin från början utan testar endast det som är modifierat på existerande vaccin.

Det här framgår väldigt tydligt om man läser nyhetsrapporteringarna. Menar du verkligen att du har missat det helt och hållet? Menar du verkligen att du har en klar uppfattning som bygger på helt fel grunder?

Vad är dina källor, aftonbladet och veckorevyn?

Har du verkligen missat att hundratusentals redan har fått dessa vaccin? Det är den sista fasin som alla vacciner måste genomgå.

Varför tror du att du vet så mycket bättre när du inte ens har grundläggande information klart för dig?7

Är det solidaritet att dra fel slutsatser från fel information?
    Detta vaccin är inte testat, det är omöjligt på så kort tid. Jag läser medier av alla dess slag och studier dagligen. Det är en självklarhet. Jag läser självklart rapporter kring vaccinstudierna och testerna. Det är givetvis inte mina vetskaper, det är forskarnas samlade erfarenheter och direkta erkännanden från tillverkare och politiker. 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:45:26 följande:
    Med tanke på att forskarna pysslat med vaccinet i ca 17-20 år som de nu bara lagt till en pyttedel på för att ta hand om coronavirusets säregna spetsar vill jag påstå att det har gått ganska lång tid. Just den där extra lilla detaljen har de ju ändå tagit god tid på sig att få fram då det pågått under hela pandemin, först var man ju tvungen att analysera själva viruset och se vad som var skillnaden och sen fundera ut hur man skulle hantera den skillnaden.

Om du ska påstå att vaccintillverkare säger att de hoppar över vanliga säkerhetstester är en källa suverän att lägga till.

Med tanke på att det redan finns olika coronavirus (tror det var flaggmänniskan som berättade om dem) så finns det också vacciner mot ett flertal av dem, vissa behövs det inte ens för och vissa har man inte löst helt heller, så klart.

Källa på gruppstorlekarna förresten?
    Olika coronavaccin har det forskats på länge. Utan vidare framgång. Att ändra ens en liten del är en stor grej. 

Återkommer strax med källor. 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:51:18 följande:
    Men vad menar du med inte testat? Räcker inte de testgrupper som redan genomgått vaccinering? Som för övrigt ligger i paritet med andra vacciner som släpps.
    Läs mina andra inlägg... 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:55:06 följande:
    Och sedan kan vi ju också ta ett lite senare citat där det var DU som sa att JAG borde stänga in mig. Vem är diktatorn nu?
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 12:21:28 följande:
    Gissade att du var för diktatur. Men vi kan väl som sagt göra så istället att du låser in dig för alltid och så lever vi andra på. 

Det enda jag skrev var att om alla dina konstiga idéer skulle bli sanning med pandemilagar som hindrar folk att gå ut från sina hem och att man måste tvångsvaccineras, så skulle det snarare vara DU som blir instängd. JAG har aldrig sagt att du borde bli instängd :) Jag tar bara information från dina egna förvrängda tankar.
    Jag föreslår absolut att du frivilligt stänger in dig eftersom att du är rädd för världen där ute. Det är helt enkelt den naturliga och logiska reaktionen på det hela. Jag är ormrädd och äger därför ingen orm. Enkelt. 

Du erkände alltså vad en pandemilag och restriktioner syftar till. Och som sagt är detta information direkt från bestämmande. Det går inte ens för dig att kalla det fantasier. 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 13:07:16 följande:
    Tackar! :) Plötsligt händer det!
    Plötsligt....ja, det tog flera minuter att byta elektronik för att komma åt länkarna. 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 13:09:47 följande:
    Ok, sluta projicera. Det ser så dumt ut. Jag är inte ett dugg rädd för världen. Det betyder inte att jag slickar på busshandtag direkt.

Suck... Nej det var DU som påstod att det är vad man vill åstadkomma. Kan du SNÄLLA i fortsättningen hålla isär dina egna och andras tankar....? Att begränsa antalet personer på en plats är inte samma sak som att man plötsligt inte skulle få existera utanför de egna väggarna, och det är inte heller vad man försöker åstadkomma med den tänkta lagen.
    Är du för restriktioner och skammar folk som inte vill dansa efter dess pipa för att folk ju dööööööööör är du rädd för omvärlden. För folk dör helat iden. 

Jag påstår inget, jag berättar vad källorna själva säger. Att begränsa hur många människor(åtta är väldigt få och väldigt lätta att kontrollera vid exempelvis demonstrationer) när hotet är så litet, så oproportionellt, är att klampa in på den personliga friheten. Och som vi sett detta året så är det en slippery slope. Stoppas det inte så fortsätter det. Hur var det Hitler sa, "Det bästa sättet att ta kontroll över ett folk är att ta ifrån dem lite frihet i taget. På så vis märker de inte vad det är frågan om innan det är för sent". Och han visste ju vad han talade om...  Och pandemilagen är till för att kontrollera människors frihet och för att kunna stänga ner samhället. Det snackade de ju till och med om på presskonferensen(vilka jag givetvis alltid ser). 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (På riktigt) skrev 2020-12-08 13:16:53 följande:
    Varför ska dessa grupper offra sig för dig? 
    Det ska de inte. Om de inte vill förstås. Däremot finns det en vettig tanke bakom att dessa som faktiskt verkligen riskerar något gällande covid kan ta vaccinet. Om de vill. De förlorar inte heller lika mycket då deras livsår i vilket fall är färre. Och funkar ett vaccin så ska ju inte en ovaccinerad människa vara ett problem.... 
  • Anonym (svårt)
    AndreaBD skrev 2020-12-08 13:19:24 följande:
    Okej....  Som vanligt i kvällstidningar (och "the Sun" är ett snäpp värre än våra kvällstidningar) har man en provocerade överskrift och sedan visar det sig i texten att det inte är så. Läste du texten? 
    Ja, det är klart. Avfärda källan och strunta i vad som faktiskt sägs.... Jag har givetvis läst artikeln. 
  • Anonym (svårt)

Slippery sloape var det..... Presskonf nu med Vår Store Ledare. "Max åtta personer gäller även under julfiranden". FUCK YOU! "Det syns ingen förbättring" (eh jo, det gör det. I Uppsala går det till och med fucking ner!) 

Det slutar aldrig med "två veckor för att platta kurvan". Fatta det någon gång!

Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?