Hur klarar du dig "i dessa tider" ?
Vi påverkas inte speciellt mycket. Jag pluggar sista terminen på högskolan, det har varit lite bökigt med examensarbetet då allt är på distans och det var krångligt att få till de intervjuer vi behövde men det har löst sig ganska bra. Har börjat söka jobb och får en del respons. Har sökt vidare studier till hösten bara för att säkra en inkomst, fall i fall jag inte hittar något.
Makens jobb har skickat hem alla som kan jobba hemifrån för att skydda de som måste vara på plats. Hans företag har klarat sig bättre än vissa andra som inte har speciella restriktioner och går t om bättre för tillfället.
Det som påverkat oss är att vi inte träffar mina föräldrar lika ofta (knappt alls) och att barnen saknar att vara där. Ungarna får heller inte leka med kompisar för tillfället och går inte på fritids, jag och maken är ändå hemma så det kvittar. Vi handlar inte på stor Maxi i stan en mil bort utan stöttar de lokala butikerna här i byn, blir lite dyrare men det får vara så just nu.
Så vi har det ganska bra. Får en hel del renovering gjort här hemma eftersom vi sparar tid på att inte pendla och är effektiva med jobb och studier.