• velig13

Bli gravid i Corona tider?

Jag tycker att ni ska vänta till efter sommaren för att se utvecklingen om ni inte har särskilda skäl som tex ålder eller att ni ska få ivf. Kan ni vänta så tycker jag ni ska göra det. Se till att försöka njuta av sommaren så gott det går!

Är själv gravid i v 23 och ser inte fram emot att förmodligen behöva genomgå ett kejsarsnitt där min sambo måste gå hem efter uppvaket. Känns jättejobbigt

• velig13

Tex så fick min sambo inte ens vara med på rutinultraljudet :(

• velig13
    kolsyrade skrev 2020-04-26 11:48:54 följande:

Vi började försöka på allvar nu i april, och kör på trots corona. Man vet ju aldrig hur lång tid det kan tänkas ta, och precis som du har jag väntat länge på att maken ska bli redo. Orkar inte vänta en sekund till. Dessutom gör det här lugna coronalivet att vi längtar mer efter barn än någonsin :) 

Som gravid i Coronatider kan jag säga att det inte är särskilt mysig. Det är tråkigt och man är rätt isolerad eftersom det kanske inte är superbra att riskera att bli sjuk.

Ingen får vara med på undersökningar hos barnmorskan eller ultraljud och förlossningens eftervård på avdelning får man vara själv. Dessutom kan det bli ännu mer begränsningar inom vården varnas det för.

Ni gör som ni vill såklart men hade jag varit i samma sits så hade jag väntat (är mer än halvvägs igenom så nu är det bara att stå ut).
  • velig13
    kolsyrade skrev 2020-04-26 12:46:08 följande:

Vi är i princip isolerade sedan sex veckor tillbaka, så tråkigt har vi redan. Jag förstår att det är jobbigt att vara halvvägs igenom! Det är ju omöjligt att planera livet, vad som helst kan hända. 

Förhoppningsvis ser det bättre ut om ett par månader när det om vi har tur är dags för oss att börja gå till mvc. Vi har dessutom barnmorska i familjen så känner  mig trygg. Tror att medföljande fortfarande får komma med till ultraljud i alla fall här i Stockholm även om det såklart kan förändras. 

I Stockholm får inte medföljande följa med nej. Eftersom jag bor där så vet jag det.
Svar på tråden Bli gravid i Corona tider?