• Längtare

Bli gravid i Corona tider?

Hej! Jag & sambon har planerat att sluta med preventivmedel nu i maj. Jag har velat ha barn i ca 3 år men han har inte känt sig redo. Så nu äntligen skulle det vara dags! Men så har ju coronapandemin härjat ett tag. Jag vill höra era tankar runt det.. en barnmorska har ju gått ut i expressen & sagt att man ska vänta om man kan. Men pratade med en annan som sa att äsch, det påverkar inte barnet.

Men så tänker jag att på alla undersökningar vill man ju ha med sig blivande pappan osv, sen är det ju inte förrens nästa år bebisen kommer. Hur tänker ni???

• Svar på tråden Bli gravid i Corona tider?
  • Längtare

Det är ju det är jag längtar ihjäl mig. Har på riktigt räknat dagar, nästan timmar på att dom här plåsterna ska åka. Tänker på att bli gravid & barn & bebisgrejer ungefär varannan minut ???? haha. Men självklart fattar jag att man självklart kommer vara mer orolig om Corona situationen blir värre.. Jag vet inte. Jag är så kluven!

• Längtare

[quote=80362531][quote-nick]Waloria skrev 2020-04-26 20:39:11 följande:[/quote-nick]Jag är också jättesugen på barn men är såå rädd för att behöva gå på ultraljud och sådant själv att jag faktiskt inte vågar skaffa barn! Vill dels känna att jag delar graviditeten med min partner och gå på ultraljud tillsammans osv men också att ifall något skulle vara fel skulle jag aldrig i mitt liv vilja vara själv och ta emot den faktan på ett ultraljud ensam. Önskar det gick att veta när det här är över ungefär.... [/

Jag fattar... tänker också så. Vi får hålla tummarna att det snart är över!!

• Längtare

Nej anhörig får inte följa med här i södra Sverige heller. & det vill man ju såklart. Men endel säger att toppen av smittan kommer nås nu i maj & endel säger att det kommer ske i höst. & jag kan inte vänta tills dess, blir galen haha! På riktigt.

Svar på tråden Bli gravid i Corona tider?