Inlägg från: Anonym (å andra sidan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (å andra sidan)

HJÄLP. Hur samarbetar ni i er familj? Är detta normalt?

Du skriver att han är egenföretagare. Hur lång arbetstid har ni båda?

• Anonym (å andra sidan)

Han diskar och tvättar och gör mycket renoveringar. Fattar du inte att det och hans säkert 60tim arbetsvecka är hans sätt att visa kärlek? Sen att du tjatar på honom gör ju inte nåt bättre.

• Anonym (å andra sidan)
    asterisco skrev 2020-04-27 13:26:11 följande:

Hur vet du att jag tjatar på honom? Det är väl klart jag förstår att han visar kärlek genom det, men det är ju också svårt att samarbeta med någon som inte kommunicerar. Svårt att underlätta för varandra om man inte pratar, svårt att dela på bördor om man inte pratar. Det är ju det som är min huvudfråga: hur samarbetar och kommunicerar ni?

Och när vi träffades var det inte på samma sätt. Då fanns där uppskattning, kärlek och allt. Det är när vi fick barn som allt fucka ur. Möjligen för att män är själva som barn och inte förstår vad föräldraskapet innebär och tappar fullständig kontroll på både relation till sin sambo och barn.

När ni träffades uppvaktade han dig. Nu har han dig och arbetar hårt för dig och ert barn, vilket du inte verkar uppskatta. Ni har också varit på familjerådgivningen där ni träffat nån som tror att pengar växer på träd och som nedvärderade allt vad mannen gör. Där lärde du dig att män är som barn.

Inse att ni har en familj och att förälskelsetiden är över. Säg till din man att du vill ha en present varje fredag. Inga antydningar utan klarspråk.

Eller också gör du slut för att du inte klarar ett vuxet förhållande.
Svar på tråden HJÄLP. Hur samarbetar ni i er familj? Är detta normalt?