HJÄLP. Hur samarbetar ni i er familj? Är detta normalt?
Hur gör ni för att samarbeta och kommunicera i er relation?
Min relation styrs av mig i princip. Det är jag som tar upp planer & saker om vad som behöver göras hemma, förslag att göra på tex semestern, vad som gäller på förskolan, lägger schema för förskolan osv.
Men jobbigast tycker jag är det känslomässiga, jag arbetar ständigt med att vi ska ha det kärleksfullt. Jag försöker prata ofta om när vi träffades, vad jag uppskattar, säger han är snygg, jag har tagit intiativ till att vi ska ha dejtkväll 1g/mån osv.
Men han gör inget alls av ovannämnda saker och vad gör han istället då? Nja, inget typ. Låter mig vara och följer med.
Vi har pratat om det, vi har varit på familjerådgivningen - allt på mitt intiativ men han håller med om att det inte är bra mellan oss. & jag har en utmattning för 3 år sen som han skiter i att det börjar göra sig påmint
Hur mkt vi än pratar - inget förändras. Vet inte om jag orkar leva såhär som projektledare och aldrig själv få någon kärlek.
Droppen var imorse när jag ber honom gå upp med våran 2åring och som vanligt får jag tjata upp honom ur sängen, då säger han ?du är så jävla tjurig jämt!? Och varje morgon kastar han ur sig svordomar och elakheter. Ofta framför vår 2åring också.
Gör era män det? Hur samarbetar ni? Han är kall som en isbit men när JAG pratar öppnar han sig och säger att han ska tänka på saker men sen händer ingenting. Jag har ställt ultimatum och då håller han med ?ja vi får väl separera då.? Nästa vecka vill han ha fler barn.
Han är egenföretagare och det går jättebra men företaget familjen AB går käpprätt åt helvete.
Hjälp mig. Någon. Hur ser andra relationer ut? Är detta normalt? Ska jag kämpa? Jag orkar inte mer. Är så jävla ledsen på det här. Tycker jag pratar jämt med min sambo. Är han helt efterbliven? Trög? Eller vill inte?