FDFMGA skrev 2021-01-31 22:18:58 följande:
Minns du när du anmärkte på att antal språkfel i ett av mina inlägg och jag svarade att jag inte brydde mig.
Själv tycker jag att det är lite pinsamt om jag råkar skriva fel på ett sätt som kan tolkas som att det inte är ett tangenttryckningsfel, inte annars.
Det finns ganska många träffar om man googlar på "höjt i dunkel". Jag antar att innebörden är att man lyfter upp något i mörkret.
Antikrist har helt gått mig förbi. Jag är för övrigt ateist och ogillar Ebba Busch och hennes parti för mycket - men EB som antikrist får mig att associera till delirium i vinbaren.
En del språkfel blir faktiskt roliga: Som när en anonym skrev att jag inte skulle sätta mig på mina högra hästar. Mitt svar var liksom givet - att jag föredrar mina mittersta hästar.
Minns du vad jag svarade?
pyssel skriver ju mer än bara utmärkt svenska så om något någon gång är fel så avfärdar jag det omedelbart som en feltryckning på tangentbordet.
Ja, jo. Det har gått Padirac förbi också. Men om intresse finnes - i Padiracs fall tydligen inte eftersom ingen fråga ställdes - så går det ju att söka i tråden och få svar tämligen omedelbart gällande vem som sade detta.
Själv gör jag numera också skrivfel. Det verkar höra ihop med att jag ser sämre och korrekturläser slarvigare trots att jag egentligen inte vill ge avkall på skriftlig kvalitet. Jag har tydligen fått kortare tålamod.