Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Pope Joan II skrev 2020-11-17 12:54:53 följande:
Det hade hedrat dig om du hade tagit avstånd från klybans sätt att "diskutera" på men det är tydligen lika svårt för dig att göra det som det var för Trump att distansera sig från och fördöma Proud Boys. Måste väl handla om att både du och Trump tror att ni i framtiden kan få nytta av dem på något sätt. Men udda är det!Vad "Ja, åtminstone såvida men gör skillnad på person och person och inte anser att man är en del av ett åsiktskluster" betyder är inte jag kapabel att dechiffrera, men det är väl ännu ett exempel på din av dig omtalade skicklighet att hantera språket.
Det kan ju vara så att åsiktstillhörigheten är så stark att man identifierar sig som en del av ett åsiktskluster och därmed ser en replik riktad till en person som tillhör vad man uppfattar som det egna åsiktsklustret som riktad till sig själv.
Det senaste replikskiftet mellan pyssel och klyban inleddes alltså av pyssel.
Ett märkligt sätt att förhålla sig till en person vars inlägg man påstår sig inte orka med.
Jag tycker nog att jag redan har uttryckt hur jag ser på det som ibland tycks vara trådens huvudämne. klyban har en tendens att missförstå en del inlägg och då angriper han den åsikt han ansåg fördes fram i inlägget medan inläggen som är riktade till klyban angriper hans person.