Anonym (Proctor) skrev 2020-12-17 21:26:04 följande:
Vänta nu, har jag påstått att detta är tekniskt komplicerat? Det kan mycket väl stämma att nån it-tekniker kostat 5000 kr för att fixa detta.
Men du måste väl ändå förstå att ingen operatör ställer upp på att skicka 22 miljoner SMS gratis. Varför skulle de?
Jag är inte upprörd över att folk dricker vin i en vinbar. Vad ska man annars göra där?
Jag är upprörd över regeringens dåliga politik och ännu sämre kommunikation, som går ut på att det är okej att gå 8 pers på restaurang. Det leder till att folk tycker de är duktiga om de går bara 2.
Du är visst full av osanningar - är det medvetet eller dålig research/allmänbildning/följa med nyheterna?
12,5 miljoner SMS skickades - men de tog höjd för att systemen skulle klara 22 miljoner SMS utan att systemen skulle störas
www.nyteknik.se/digitalisering/msb-kritiskt-till-iden-om-corona-sms-7006809"Morgan Olofsson, kommunikationsdirektör på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) förklarar att myndigheten fick uppdraget att ordna med sms:et i torsdags.
– Vår uppgift var att samverka med dem som berörs, säger han.
Post- och telestyrelsen (PTS) har arbetat med teleoperatörerna, och Folkhälsomyndigheten har stått för innehållet, berättar han."
"Men frågan är vad arbetet med sms:et kostat myndigheterna.
– En himla massa slit av duktiga medarbetare hos oss och PTS. Men inte några skattepengar."
Så var du duktigare än de som gick 2 personer på restaurang när du gick på vinbar?