Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jaha, 25% färre vaccindoser med start nästa vecka. Där hade Johan Carlson rätt och Anders Tegnell fel då.
Jaha, 25% färre vaccindoser med start nästa vecka. Där hade Johan Carlson rätt och Anders Tegnell fel då.
JA, kniven har jag satt i handen många ggr under åren med min matlagning, annars inte.
Slag i huvudet, nja, har väl varit någon fotboll det skett, och vad är det för slag i huvudet du pratar om?
Kan inte var när jag slängde fjärrkontrollen på katten?
Och har aldrig satt en panna på en metalhylla, men väl en i glas.
Men vad har det med COVID-19 och göra?
Dock diskuterar jag inte dig som person, utan ämnet COVID-19 och dess kringfrågor.
En ny fråga som kanske ska adresseras under COVID-19, det är arbetaren som är tvungen att gå till sitt arbete för upprätthålla sin försörjning och som LO lyfter.
Sen hur man löser detta är en bra fråga, men en är att vaccinera arbetaren i ett tidigare läge än tänkt.
En än viktigare fråga är när Pfizer har uppgraderat sin installering av sin produktionsökning, och börjar leverera i större takt till EU/Sverige och alla andra länder de har avtal med och ska leverera till.
Jag ser att det är några som diskuterar Corona-strategi-programmet som gick på TV igår. Är det bara jag som stör sig på det respektlösa sättet som utmärkte dessa två programledare? Att inte låta statsministern prata till punkt utan avbryta honom flera gånger, att insinuera, eller t.o.m. anklaga dem att ha släppt viruset fritt, eller att vara ute efter flockimmunitet - varför? Man kan ju få fram samma om man ställer mindre hetsiga frågor, frågor som insinuerar onda avsikter delvis. Jag tror inte ens att de själva tror att det är så. De vill bara visa sig duktiga, driftiga, ifrågasättande. Men det blir bara ovärdigt på det sättet.