Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Jaha, 25% färre vaccindoser med start nästa vecka. Där hade Johan Carlson rätt och Anders Tegnell fel då. 

• Pope Joan II
    klyban skrev 2021-01-15 21:46:09 följande:

JA, kniven har jag satt i handen många ggr under åren med min matlagning, annars inte.
    Slag i huvudet, nja, har väl varit någon fotboll det skett, och vad är det för slag i huvudet du pratar om?
    Kan inte var när jag slängde fjärrkontrollen på katten?
    Och har aldrig satt en panna på en metalhylla, men väl en i glas.
    Men vad har det med COVID-19 och göra?

Dock diskuterar jag inte dig som person, utan ämnet COVID-19 och dess kringfrågor.

En ny fråga som kanske ska adresseras under COVID-19, det är arbetaren som är tvungen att gå till sitt arbete för upprätthålla sin försörjning och som LO lyfter.
    Sen hur man löser detta är en bra fråga, men en är att vaccinera arbetaren i ett tidigare läge än tänkt.

En än viktigare fråga är när Pfizer har uppgraderat sin installering av sin produktionsökning, och börjar leverera i större takt till EU/Sverige och alla andra länder de har avtal med och ska leverera till.

Nej, det är säkert inte lätt för dig att komma ihåg alla huvudskador och vad som orsakat dem. Det ligger väl i sakens natur att det förhåller sig på det sättet. Men hur som helst:
    "I IRL så älskar jag berätta om ens dumhet och när det sker, ofta med knivar och göra Flört
    Eller skadar sig på ett dumt sätt, min favorit är när jag nickade en metalhylla och fick ett stort jack i hårfästet, som jag sen bara tejpade ihop".

"Ens" och sig" är alltså du klyban. Men märkligt ändå att du inte inkluderade den vanliga skaran i "metalhylle"-nicken och tejpandet.
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-01-15 21:58:47 följande:
    Jag känner ju vare sig dig, pyssel eller klyban och utesluter ingenting, inte ens möjligheten att ni alla tre är trötta på konflikten, men likt katterna inser att ingen kommer att försvinna och därför insett att det tar för mycket kraft och energi att upprätthålla den.

Det är klart att jag ser att klyban har en roll i konflikten och om jag skulle få frågan vad detta mitt inlägg har med covid-19 att göra skulle jag kanske replikera med samma fråga. Skulle detta övergå till en pingpongmatch så skulle moderatorerna till slut tvingas agera.
    I den befintliga konflikten får jag väl tillstå att moderatorerna är ganska flitiga, jag är väldigt ofta avstängd medan klyban inte är det. Det är förstås inte säkert att en evetuell pingpongmatch skulle sluta på det sättet för dig - du har ju språket med dig eller hur det nu var du uttryckte saken. Men själv sitter jag alltså väldigt ofta i utvisningsbåset medan klyban åker åttor i fristil. 
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-01-15 21:58:47 följande:
    Jag känner ju vare sig dig, pyssel eller klyban och utesluter ingenting, inte ens möjligheten att ni alla tre är trötta på konflikten, men likt katterna inser att ingen kommer att försvinna och därför insett att det tar för mycket kraft och energi att upprätthålla den.

Det är klart att jag ser att klyban har en roll i konflikten och om jag skulle få frågan vad detta mitt inlägg har med covid-19 att göra skulle jag kanske replikera med samma fråga. Skulle detta övergå till en pingpongmatch så skulle moderatorerna till slut tvingas agera.
    I den befintliga konflikten får jag väl tillstå att moderatorerna är ganska flitiga, jag är väldigt ofta avstängd medan klyban inte är det. Det är förstås inte säkert att en evetuell pingpongmatch skulle sluta på det sättet för dig - du har ju språket med dig eller hur det nu var du uttryckte saken. Men själv sitter jag alltså väldigt ofta i utvisningsbåset medan klyban åker åttor i psykedelisk fristil. 
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-01-18 13:35:17 följande:
    Så det är redaktörer som skriver ledare.

Där ser man - kjritikerfklustrets forskning slår hål på myt efter myt.

Tummen upp!
    Det är väl inget ovanligt att en politisk redaktör skriver ledare? Eller vad menar du? 
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2021-01-18 15:52:34 följande:
    Menar du att man i Expressens ledare skrev att AT var falsk profet ochh att SL är en notorisk lögnare?  Är detta verkligen med sanningen överensstämmande enligt dig och/eller Expressens ledare?

Nä., jag tror att den falske profeten och notoriske lögnaren hittas betydligt närmare dig själv. Vill du förresten ha en lista på all galenskap om Mussolini och alla annan desinformation du skrivit i tråden?
    Om jag får lägga mig så är väl det Anonym (realist) lade till inte värre än vad politikerna kallar varandra och anklagar varandra för i en helt vanlig partiledardebatt. 

Jag tror inte att det är särskilt många som på allvar tror att Anders Tegnell är en profet av något slag alls. Möjligen är det väl något fler som skulle kunna tycka att Stefan Löfven återkommande handskas ovarsamt med sanningen. 
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2021-01-18 17:27:43 följande:
    Så man skulle kunna säga att det är realist som är en falsk profet och en notorisk lögnare - jo, jag har länge sagt att realist politiserar hårt i sina inlägg och handskas ovarsamt med sanningen, så varför inte. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, du kan ju prova. Själv brukar jag emellertid inte kunna recensera deltagarna i tråden utan att bli avstängd. Men vad jag vet så deltar ingen partiledare eller generaldirektör eller statsepidemiolog i tråden så de är - vad jag vet - möjliga att ha åsikter om. Både prestation, person och uttalanden torde vara möjliga att recensera. 

Du brukar väl inte protestera och utropa "desinformation" när Åkesson kallas föredetting? Eller är det kanske sådana inlägg som du inte läst?
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2021-01-18 12:56:56 följande:

Jag ser att det är några som diskuterar Corona-strategi-programmet som gick på TV igår. Är det bara jag som stör sig på det respektlösa sättet som utmärkte dessa två programledare? Att inte låta statsministern prata till punkt utan avbryta honom flera gånger, att insinuera, eller t.o.m. anklaga dem att ha släppt viruset fritt, eller att vara ute efter flockimmunitet - varför? Man kan ju få fram samma om man ställer mindre hetsiga frågor, frågor som insinuerar onda avsikter delvis. Jag tror inte ens att de själva tror att det är så. De vill bara visa sig duktiga, driftiga, ifrågasättande. Men det blir bara ovärdigt på det sättet.

Det är säkert inte bara du, men det är definitivt inte jag.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin