FDFMGA skrev 2020-05-04 20:03:44 följande:
Nu har jag ingen erfarenhet själv av att jobba med vård - däremot har jag en gedigen erfarenhet av att informationshantering.
Jag tror alltså mer på SKR och artikeln jag länkade till än jag gör på någon som skriver helt anonymt på Familjeliv.
Den här tråden i sig innehåller åtskilliga exempel på bristande källkritik och märkliga slutsatser.
Min gissning är att det inte finns många som tycker att situationen i Sverige och i världen är annat än fruktansvärd, att det inte finns någon som inte skulle glädjas oerhört om det började massproduceras ett fungerande vaccin i morgon eller framställdes ett antiviralt läkemedel som inte bara botade de allvarligt sjuka utan även kunde användas förebyggande.
Däremot finns det åtskilliga som inte tror att det är realistiskt med ett vaccin i närtid, som tror att de mänskliga konsekvenserna av åtgärderna mot covid-19 i form av nedstängning av hela samhällen kommer att innebära att långt fler och då många unga kommer att dö. ekonomin kommer att påverkas länge, antalet fattiga i världen, andelen svältande kommer att öka dramatiskt.
Ja, jag tror att den väg Sverige valt tillhör de minst dåliga metoderna bland idel usla metoder. Det innebär inte att jag som en del anonymer här i tråden påstår tillhör dem som gläds åt att folk dör, att jag ser dem som nödvändiga offer för att vi andra ska kunna få komma tillbaka till normala liv igen.
Jag är inte ens säker på att livet återgår till det normala efter att pandemin ebbat ut - på annat sätt än att vi i vanlig ordning inte lär oss något av det som hände. Kanske vi bara lägger allt bakom oss, glömmer och röstar fram politiker som presenterar välfärd i ett lullull av vackra ord men i handling fortsätter välfärdsslakten.
Ja, det är väl lite det som är problemet. Folk i allmänhet lyssnar inte på personer som faktiskt jobbar på boenden eller ser verkligheten på dessa boenden.