Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
ROLF, är det på riktigt vad du tror, och när jag pratar om fakta?
Det skulle förklara en hel del dock.
Allt som påvisar vilken strain som var den dominerande, det vet vi redan då vi tog upp detta i realtid då.
Men gulligt av dig och tro att det är jag som fastställt detta, vill du göra ett nytt försök utan lägga orden munnen på mig som inte existerar?
Ja smittan kom från Italien och Österrike. Sen försvann den inte, svenskar som varit i alperna smittade andra svenskar, som alltså blev smittade i Sverige. Det var sen färre som smittades i IT eller AT.
Om du även läst nästa sida, hade du sett att den variant som spreds som en löpeld på våren, var samma variant som kommit från alperna. Någon sida senare står det även att smittspårningen kom i gång för sent etc etc.
Det är inte min personliga åsikt att alpsmittan hade störst betydelse, det är Kommissionens slutsats efter att ha typbestämt varianten som spreds på ålderdomshem och i samhället i stort. Svenskar smittades av svenskar som varit i alperna.
Bra att du hittat material, men läs det gärna också.
SÅ nu är du inne på svart och vitt, det vi säger är att den strain ifrån BG/FR/USA var den dominerande.
Och vi berättar för dig att IT och Alp-strainen inte alls vad den dominerande, men det tar du som ingen.
Vilket är ett galet intressant sätt och diskutera på, men som vi vet vi påvisa detta tidigt i tråden och inte heller då gillades detta att viruset dominerade ifrån annat ställen än IT och Alperna-strainen.
?strain ifrån BG/FR/USA?
?IT och Alp-strainen?
Det finns inga stammar med de här benämningarna. För det första uppstår inte en stam på tre ställen samtidigt. För det andra var det flera än en stam som kom från alpområdena.
FHM påstår att smittspårningen lyckades trycka tillbaka allt virus som kom från Alperna. Så kan man kanske tänka, om man tror att man börjar smitta andra först när symptomen har brutit. Nu har det ju visat sig att det inte stämmer, man börjar smitta andra redan två dygn innan man får symptom. FHM rekommenderade att alla som hade rest i Alperna skulle gå till jobbet, och att alla som hade exponerats för viruset skulle gå till jobbet. Det är fullständigt omöjligt att trycka tillbaka smitta med sådana rekommendationer.