Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Så Sverige följer inte WHOs rekommendationer.
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-on-covid-19-and-masks
Tre sidor till med helt off-topic och personangrepp. Den gången var det inte jag i alla fall med off-topic. Kom tillbaka till ämnet, det är tre sidor som inte har med ämnet att göra.
Och ni som vill diskutera seriöst - försök ignorera tramset. Det är så barnsligt att det inte är klokt!
Jag missade hur de resonerade kring 50/500 och idrotten, kan du ha nått trevligt där, så kan vi skippa de som inte vill prata om COVID-19.
Det betyder då att fyllefester fortfarande hålls tillbaka.
Detta känner jag större risk för är en klart större risk än inte ha munskydd.
Man tycker ju vissa utomhus sportevenemang skulle funka bättre, speciellt de mindre som normal knappt drar 500 ens föra pandemi.
Men då blir väl folk att de går på dom istället i törst av sport
Jag har missat ett gäng PK nu det senaste, men upprepar dom fortfarande den Svenska strategin för COVID-19?
De sajter som visar Covid 19 statistik T.ex. ourworldindata.org/ använder gamla uppgifter om antal innevånare. Skulle man använda färskare officiella uppgifter tex befolkningen den 31 december 2019 så har USA fler döda per capita i Covid 19 än vad Sverige har.
www.svt.se/nyheter/inrikes/covidsmittade-far-smittspara-sjalva-nu-hojs-kritiska-roster
Smittspårning är individens ansvar, inte myndigheternas. Det är ju underbart; varför kan inte allting vara individens ansvar?! Varför har vi så många krångliga, konstiga lagar om struntsaker, när individens ansvar fungerar så bra och är allt som behövs?
Jag menar, titta bara på klamydia!