Anonym (man) skrev 2020-08-26 17:02:40 följande:
Det finns kunskapsluckor i det mesta, men när man vet för lite så brukar man vara lite mer försiktig och hellre skydda sig för mycket än för lite och inte tvärtom.
Du vet sådär som när du kör bil och inte vet vad som kommer bakom nästa kurva, då kör du hellre saktare än trycker gasen i botten.
Dessutom finns det ju lite mer kunskap i världen än den FHM kan uppbåda och kunskap kan oxå tolkas på olika sätt, bevisligen tolkade både WHO och större delen av världen kunskapen som finns tillgänglig på ett annat sätt än FHM gjort.
Åkesson är en populist som företräder ett missnöjesparti, ALLT han säger kan tas med en stor skopa salt. Dessutom är han en politiker och politiker lever på att kasta skit på varandra.
Nja, munskydd funkar bara om alla använder det, gör man det valfritt så är det såklart värdelöst för smitta kommer fortfarande spridas vidare av de som skiter i det. Så det det största hindret mot att minska smittspridning med hjälp av munskydd är nog FHM inställning till det.
Nu pratar vi om munskydd, och hur forskningen där sprider ut sig som en solfjäder och inte ger nått egentligt besked.
Därav min förslag om att testa munskydd nu med Skånes smittoökning.
Jag bryr mig inte om Åkesson längre, han diskvalificerade sig med Turkiet resan för dela ut flygblad, i en tid där en del menar på vi skulle stängt ned, allt för att få ett inreseförbud.
Och sen skolka ifrån krisövningen i riksdagen.
Har man sett vape-vidoen, så inser man att munskydd läcker som såll, även inser man att många skydd bara skyddar åt ett håll.
Och sen har du falsktrygghet, sen har du vid längre användning en grogrund för viruset i fukten och värmen och sen handhavande fel som folk begår hela tiden och med egen personlig erfarenhet(Som delas av de flesta), och precis hela tiden i media ser man hur tar i dom hela tiden, till och med sjukhuspersonal