Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag har redan lyft de tillfällen, ett par ggr i tråden, då Tegnell spred desinformation om att smittspårning kunde utföras efter en modell han återgav helt felaktigt på ett helt avgörande sätt: Att smittspårningsmodellen för könssjukdomar med smittspårningsplikt var ett bra exempel på något man gör själv och något att ta efter vid Covid-19-smitta. Vilket förhåller sig precis tvärtom. Man smittspårar inte t. ex HIV och klamydia på egen hand, utan är skyldig att medverka när vårdgivaren smittspårar. Det är desinformation. Och allvarlig sådan när man lutar sig på att "det går bra med klamydia". Jag har lyft det, utan några högerextrema eller populistiska utspel, men att jag tycker att trovärdigheten får sig en törn vid sådana kardinalfel, särskilt när de används för att lugna folk.
Varför larvar du dig med att mata på med påbörjade meningar som antyder konspiration? Urlöjligt. Men varje gång man skriver något on topic så kommer ni SD-gräl-suktare och letar efter lite gruff, med ungefär lika mkt finess som ett skolgårdslagsmål, inte så nedlåtande som du hoppas. Nu ska du väl anmäla igen.
Jag har verkligen ingen personlig erfarenhet av hur smittspårning går till i något fall, men det var väl reportern som började prata om kalmydia och AT svarade som vanligt på frågan.
Om det var desinformation eller om det var felaktiga uppgifter är ju en ganska stor skillnad, så om du säger att det var desinformation så vore det hyggligt om du kunde utveckla bakgrunden till detta.
Den enda och den stora konspirationsteorin som cirkulerar i tråden är den om flockimmunitet, dina ord om desinformation kunde ju ha lett ner den vägen också.
Större gruff än de som gett sig på en utpekad skribent i tråden har jag inte sett - och det helt utan finess.
Har du gjort personliga påhopp i inlägget så kan det hända att den anmäls, jag har dock inte hittat några så någon annan får göra det om de vill.