klyban skrev 2020-12-17 16:00:49 följande:
Inte alls, helhetsbilden och detaljerna är i synkronisering, populisten har ingen sådan synkronisera.
Utan denna fokuserar på en detalj, och sen tror man allt annat skulle vara rätt som de säger.
Men ja, vi är båda faktadrivna, men heller backar vi inte för de som tror man kan fara med osanning.
Speciellt lika kan jag omöjligen säga vi är, mer än just faktadrivan på COVID-19.
Och vill man diskutera fakta i sin helhet och som detalj, så måste en synkronisering uppstå för helhetsbilden på COVID-19 och även i detaljerna, för det är så konsensus uppnås inte genom populism och återge saker fel.
Om jag förklarat fel, så får man påvisa detta, men hur ofta har det skett?
Och vad är problemet med att FDF och jag delar trådens COVID-19 ämne på ett liknande sätt, du har ju Pyssel hos dig.
FDFMGA: klyban verkar inte hålla med dig om din solitära ställning (trots att du väl borde ha tolkningsföreträde om den saken), han verkar istället göra bedömningen att han "har dig hos sig", känner du igen dig i den beskrivningen?
Själv upplever jag inte att jag "har pyssel" hos mig, tror inte att jag tänkte på det sättet om människor ens när jag gick i mellanstadiet. Dessutom är det min uppfattning att hon är långt mycket mer intelligent och välformulerad än vad jag är.
Nu lyssnar jag på statsministern igen. Börjar bli en vana det här.