Padirac skrev 2021-01-29 21:33:02 följande:
Jag var förbi ett av kontoren då alla lämnat för att göra saker som bara kan göras där, på hemvägen svängde jag förbi en av affärerna på vägen hem -jag är ju inte luftarian så jag måste handla mat då trädgårdslanden tyvärr är frysta så inget växer där just nu - och mycket riktigt var det lite trängsel vid grönsakerna, jag stod en bit bort och de som trängdes där stirrade på galningen som väntade på att kunna komma fram, de fattade sen att de kanske skulle hålla lite avstånd.. samma människor som trängdes vid grönsakerna trägde sedan vidare på de andra avdelningarna såg jag.. en var ganska kort, den andra var normallängd, en var barn och en var vuxen.
Det som väckte min undran var 'en hel vecka' och att du skrev 'nu får man äntligen vara lite aktiv' - tänkte att det du troligen gjort var att ha jobbat en hel vecka och satte det passiva i sammanhang med att du nu skulle vara lite aktiv istället för passiv ... men vad vet jag..
Ja då har vi väldigt snarlika upplevelser från i eftermiddags!
Nu kommer vi åter till det där, vad som händer med vissa uttryck när de dissekeras och förklaras: Det är som att deras existens upphör, därför lämnas de helst oförklarade, åtminstone till största del, för de som inte förstod dem.