Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Och att det kan vara intressant och veta varför, och svaren ligger troligtvis i de problem som forskningen lyft, så även Tegnell & co.
Du måste inte ha munskydd.
36609 döda och tredjeplats på per capita i världen berättar nått och med så mycket munskydd i Peru.
Och att nått inte funkar så bra med munskydd, frågan är vad.
Så varför bevisar Peru att inte munskydd fungerar?
Jag vet inte, men det är troligtvis en av problematiken kring munskydden som är svarat.
Det intressanta är just att munskydd i Peru inte fungerar som forskningen också påvisar i sin solfjäder av resultat och Peru är en som bevisar att det inte fungerar där.
Bra fråga varför, och problematiken är troligtvis en av parametrarna som man berättar kan orsaka problem med munskydd.
Peru har problem trots massivt munskyddsanvändande, och det berättar att det har inte funkat i Peru.
Publicerad 06 september 2019
Regeringen har beslutat om en proposition som föreslår att beteckningen region ersätter beteckningen landsting. Det föreslås även ändringar i indelningslagen.
Samtliga landsting använder sig i dag av beteckningen region men i lagstiftningen används ännu landsting. Genom att ändringar görs i ett stort antal lagar, t.ex. vallagen och kommunallagen, kommer beteckningen region att användas även i formella sammanhang. "
Så kanske det går att släppa pseudodebatten eller vad det nu är fråga om.
Namnet har ändats, men uppgifter och ansvar är inte förändrat och jag skulle vara förvånad om organisationsnummer har ändrats så att en ny juridisk person klivit in.
Har vi landsting? Jag behöver veta det nu.