AndreaBD skrev 2020-12-17 12:54:09 följande:
Förresten, efter att det har påpekats så mycket vad FHM har haft fel i, så tänkte jag ta upp dem sakerna som FHM har haft rätt i. Delvis mer rätt än andra länder.
- Skolor/barn driver inte smittspridningen. Andra länder stänger inte heller
skolor och förskolor numera. Tyskland t.ex., men just nu stänger de skolorna
ändå för att det är så extrem smittspridning.
Precis, när man får för hög smittspridning så stänger man, det gör vi INTE i Sverige här har vi öppet hus oavsett smittspridning. Så nej deras taktik liknar inte alls våran alls. De AGERAR när smittspridningen ökar, det gör inte vi.
- Appar. Vi vet att Sydkoreas och Israels appar har varit framgångsrika, men
samtidigt också ren statlig övervakning. Något som vi aldrig skulle vilja ha.
Tegnell har sagt det, att man antigen har en integritetskränkande eller en
ineffektiv app, några länder försökte ändå. Tysklands app har inte varit
framgångsrik. Jag tror Norge och Finland har någon, men jag har inte hört att
det skulle ha varit en framgång.
Samma lamhet med samma ursäkter. Där andra länder försöker med alla medel, ink appar sitter vi och gör ingenting, låter smittan spridas obehindrat och gnäller i efterhand över andra länders misslyckanden men blundar för vår egen katastrofala fiasko. Så återigen nej, deras taktik liknar inte våran öht, de försöker aktivt vi gör ingenting.
Att du personligen bara råkat missa precis allt som kan tänkas vara mer framgångsrikt än det FHM dikterar tror jag ingen är speciellt förvånad över.
- Kontaktsmitta spelar ingen stor roll. Där låg vi också före när andra länder
fortfarande fokuserade för mycket på det.
Att kalla att inte vara med i matchen öht för man inte fått tummen ur och sen gotta sig åt andras misslyckande försök för "att ligga före andra". är skrattretande. Om du missar bussen men sen visar det sig att bussen fick stopp och stannade halvvägs så betyder inte det att du varit förutseende och smart. Det betyder att du var sen.
- Man kan inte ha lockdowns och stänga skolor mer än en, två gånger.
Dessutom stiger smittspridning genast igen när man öppnar upp och folk
orkar inte hålla sig till strikta regler i 1 - 2 år tills man har vaccin.
Din förmåga att dra slutsatser från samband är något haltande. I Sverige har vi inte haft lockdowns men här håller folk inte reglerna öht. Mao stämmer inte din teori för fem öre.
Ofattbart hur coronanationalister lyckas göra ett episkt fiasko till en framgång. Har aldrig någonsin i mitt liv sett maken till rationalisering och förnekelse. Det finns något väldigt sjukligt över det.