Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Var kan jag läsa om Sveriges definierade strategi?
På Folkhälsomyndighetens hemsida hittar jag bara deras nationella strategi för "sexuell och reproduktiv hälsa".
Var kan jag läsa om Sveriges definierade strategi?
På Folkhälsomyndighetens hemsida hittar jag bara deras nationella strategi för "sexuell och reproduktiv hälsa".
Tex här
www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/folkhalsomyndighetens-arbete-med-covid-19/
komplettera med läsning i smittskyddslagen
www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/smittskyddslag-2004168_sfs-2004-168
Ha också koll på myndigehters självständighet från regering
www.regeringen.se/lattlast-information-om-regeringen-och-regeringskansliet/myndigheter/
Men det var det du svarade på, det är det som diskuterades som du citerade.
Och beskriver inte denna länk en del om vad den Svenska strategin är?
Det var ju trots allt du som citerade mig i en sådan diskussion om vad den Svenska strategin är.
Det komiska nu när flockimmunitet är så uppenbarligen inget strategi man har, vad ska ni nu säga om den?
För det måste vara tidernas sämsta strategi i så fall.(Men nu vet vi ju alla vad den Svenska strategin är, då man upprepat detta i var PK jag sett)
Hon tillägger att det är ?i själva verket vår Folkhälsomyndighets strategi?. Anders Tegnell slår tillbaka direkt. Till DN förklarar han att det finns ?absolut inga ambitioner att låta smittan spridas på det sättet?. Målet är i stället en lugn spridning så att inte sjukvården överbelastas."
Premissen här är att smittspridningen inte går att stoppa helt.
Så igen..
Den svenska strategin har som mål att säkerställa att samhälle och sjukvård inte ska överbelastas, att människors liv och verksamheter kan fortgå i möjligaste mån utan en kollaps av sjukvård, förvärvsarbete, företagande osv pga en omfattande allmän smittspridning med många sjuka och allvarligt sjuka och dödligt sjuka.
Så Sveriges mål med hanteringen av pandemin är inte flockimmunitet - jag vet inte var du fått detta från?
Jag tror flera av dom nu inte ens vet vad de vill diskutera, de vill då inte diskutera den Svenskas strategin, utan måste fabulera ihop en egen.
Och denna strategi man fabulerat ihop är den som går sämst av alla strategier.(vi vet ju för att den inte ens existerar som en strategi i Sverige.)
Visst är det ironiskt.
Man tycker med tanke på hur dåligt flockimmunitet skapas, att man borde lärt sig vid detta laget att det inte är den strategin, eller är det att tappa ett narrativ igen tro.