Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Där skjuter man väl snarare med kanon på "mullvadarna" utan att få död på dem - men däremot lyckas man skada de man avsåg att skydda mot "mullvadarna".
Antar att du inte bor i Stockholm. Här är det rätt lugnt numer och epidemin tycks vara på väg att försvinna, sakta men säkert.
Men så kommer ju hösten, och visserligen lär ju Stockholm och Sverige klara sig bättre än de regioner/länder som pysslat med missriktad whack-a-mole-politik - men säkra på att vi helt kan klara oss undan en andra, tredje, fjärde eller n-te våg kan vi ju inte vara.
Jag tror det gör för han som sade det bättre än vad det går översätta det till.
Det handlar väl om drastiska åtgärder som man sen överger, för sen diskutera samma drastiska åtgärder igen.
Men rätt ovidkommande, du förstår andemeningen ser jag.
Dock så bör ju länder ha en mer långsiktig plan än en kort, för viruset kommer nog inte försvinna i första taget.
Hör mycket prat om vaccin, men känner mig skeptisk till dom, även om jag inte är ens i närheten en vaccinmotståndare, mer tvärtom faktiskt.
Och som jag förstår så de som kommer, kommer inte ens i närheten ha 100% skydd.
Och tydligen det som är på G till oss, där smittades alla apor ändå.
Och sen aspekten vad är det för skador av vaccinet, är de okey och enkla eller är dom livsförstörande.
Kan aldrig tänka mig man hinner gå över detta innan vaccinen är här att appliceras på befolkningen.
Även om jag är riskgrupp, så tänker jag inte ställa mig först i kön, utan kommer nog avvakta lite och se vad som sker och ta ett nytt beslut igen senare.