FDFMGA skrev 2020-12-29 16:32:03 följande:
Jag är inte lika imponerad av Ugandas. Tanzanias, Kambodjas och Afghanistans smittskydd och sjukvård som du. Jag jämför i stället med EU som vi är en naturlig del av. Ur ett EU-perspektiv är inte vi svenskar mer drabbade än den genomsnittliga EU-invånaren sett ur ett strikt pandemiskt perspektiv, däremot har vi hittills klarat oss mycket bättre ekonomiskt.
Och du - det är skillnad på 23 och 26. Om du någon gång pluggar matte och får till uppgift att addera 14 med 12 och svarar 23 så får du en bock i kanten.
Är du imponerad av regeringen som inte ens klarar av att följa sina egna rekommendationer?
Är du imponerad av FHM och deras felaktiga slutsatser?
Är du imponerad av resultatet, över 8000 döda? Hittills.
Säga vad man vill om de andra länderna, men om siffrorna stämmer så har de klarat sig bra.
Jag skulle säga att vi är en naturlig del av världen. Men det politiska projetet EU ser jag som ganska långt ifrån något naturligt.
Är du nöjd med att Sverige hanterat detta lika dåligt som ett genomsnittligt EU-land? Eller skulle du hellre se att vi låg i topp?
Visst finns en matematisk skillnad mellan 23 och 26, vilket kan vara något för paragrafryttare att bita sig fast i. Men i detta sammanhang handlar det bara om tiondels grader av uselhet. Regeringen suger verkligen.