Padirac skrev 2020-12-28 19:36:12 följande:
Som alltid har jag mycket mindre känslor investerade i det jag skriver än du har. Du kan inte alltid tolka omvärlden utifrån dig själv och tro att du har rätt.
Din politisering och svajande påståenden om sakförhållanden är knappast ett recept för framgång, inte heller förslag som inte är förankrade i verkligheten. - ena veckan är inskränkningar i alkoholserverning och ändrade tider för utskänkning och öppettider heöt meningslösa enligt dig, nu är det viktig enligt dig.
Det ska hedra dig att du kan ta till dig fakta och förändra dina uppfattningar så som du gjort i fråga om ministerstyre, öppettider på restauranger tex.
Att du fortfarande inte känner till, vill veta, erkänner de verkliga förhållandena för FoHMs arbete tror jag inte beror på okunskap utan på viljan att politisera och hitta syndabockar.
Återkommande har jag tjatat - till allas förtret och säkert till och över gränsen för det uthärdliga - om svensk förvaltning, lagar och självstyre, till och med du har till slut erkänt dessa delar av verkligheten, för att jag anser att det är skillnad på kritik och beklagan. Kritik som är relevant och meningsfull kan hjälpa, mendans beklagan som grundar sig på falska uppgifter om hur det förhåller sig och fungerar inte är värt mycket om någonting för att lära sig vad vi behöver göra nu och för framtiden..
Om du tror att din politiserade skuldbeläggning kommer att förändra utfallet och framtiden så har du knappast förstått eller accepterat den kritik som coronakommisisonen lagt fram i sin första delrapport
Noterar att du fortfarande inte har några förslag att komma med. Du inser troligen att regeringen kunnat begränsa restaurangernas öppettider redan i Februari, men man valde att inte göra det.
Kanske fattar du att en stängning kl 22 saknar betydelse eftersom de flesta då redan gått hem iallafall.
Du tror att jag letar syndabockar. Jag är hemskt ledsen över att S-regeringen har misslyckats, men man måste faktiskt kunna erkänna att så är fallet. De förtjänar massor av kritik för sina dåliga åtgärder och värdelösa kommunikation.
Vi har facit. Det går riktigt dåligt för Sverige.
Du vill inte att Sverige ska kunna bättre än så här.