Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Så gymnasieskolorna stänger och övergår till distansundervisning.
Okej, då blir det till att organisera om här hemma igen.
Jag och hunden som hade så lugna arbetsdagar.
Så gymnasieskolorna stänger och övergår till distansundervisning.
Okej, då blir det till att organisera om här hemma igen.
Jag och hunden som hade så lugna arbetsdagar.
Finns inget entydigt svar på att munskydd hjälper, då forskningen är som en solfjäder.
Och sen alla följdproblem, vi ser på munskyddsländer som har katastrofalt dålig utveckling med dom.
Ändrar inget faktiskt, detta är nått som får forskas om och se om det ens går lösa.
Svaret är nog att det inte ens går, ändrar dock inte en enda sak.
Den lättförstådda Tegnell pratar till oss som en patient(Sverige), där säger man inget som man inte har bevis som går att ta på.
Såna småsaker kan man inte ignorera om man ska ha en saklig diskussion om vad Tegnell & co säger.
Hade Norge 1 miljon Svenskar på resande fot utomlands?
Eller var det till och med Svenskar ute?
Sånt går inte bara av att glömma av.
Ja, som trumpen, han sade ju att det skulle försvinna helt i April, nu har dom över 100000 i vård och prognoser på 450000 döda efter vintern.
Även så verkar en del inte greppa att Tegnell är läkaren, Sverige är patienten, och inför patienten så står man inte gissar och säger saker man inga bevis har för.
Språket som FHM talar, är inte det vad en hel del tror, och det har vi sett många exempel på i tråden hur man missförstår.
Och ibland medvetet som med flockimmunitet, fast än det är upprepat hundratals gånger vilken strategi vi har.
Vi har en strategi som tänker på alla delar av samhället i en pandemi och inte bara de med virus.
Men av någon underlig anledning så är det av ett ointresse.
Kan tänka mig hur diskussionen hade sett ut om vi inte hade tänkt på hela samhället.
Populism är alltid intressant.
Och jag skulle ha samma inställning inför en pandemi även om vi hade stängt ned, och berättat vi måste tänka på alla i samhället.
Och det är EXAKT vad FHM gör.