Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Kanske det kan vara att det är en pandemi som pågår, inte vet jag.
Kanske det kan vara att det är en pandemi som pågår, inte vet jag.
Jag tycker det är konstigt att vilja diskutera något i ett sammanhang där alla är av samma åsikt. Det brukar inte bli så mycket till diskussion i "filterbubblan".
"Han vill inte se vad som blåser mot hans kind
Han vill inte ha sin sköra värld förstörd av någon vind
Han vill inte ha sin lilla värld förstörd av någonting
Nej, nej, nej, nej
Kan du känna hur du vacklar till för minsta bris
Jag vill inte ha min lilla värld förstörd till något pris"
Va?
När blev del fel att vara emotionell över Coronan som tagit så många liv? För mig låter det oerhört märkligt att inte alla borde vara det. Jag är fullkomligt livrädd att mina föräldrar eller andra närstående ska bli smittade, och jag lider när jag hör att folk förlorar sina anhöriga.
Men visst det kanske är lätt för vissa att inte vara emotionella, så länge man inte själv drabbas.
Med det sagt talar jag bara om mig. Jag reagerade rätt starkt på ditt uttalande.
Du verkar ångra din kritik, intressant utveckling.
Det tror jag inte du kan göra, oavsett hur pass känslosam du upplever att du är, vilket i sammanhanget är rätt ointressant. åtminstone ur ett smittskyddsperspektiv. Ja, såvida inte R-värdet på dina känslor ligger över 1.
Däremot är det ganska vanligt att en trådstartare känner någon form av äganderätt till sin tråd, förklarar vem som får skriva i den och vem som definitivt inte får göra det. Det tror jag att du är väl medveten om, särsklt som du själv ofta förklarats lockoutad från trådar men struntat i uppmaningen.
Hursomhelst, så borde det vara möjligt att diskutera för- och nackdelar med Sveriges val av smittskyddsåtgärder om man har den ambitionen, men det kräver nog att man inte tillskriver Tegnell och FHM övermänskliga egenskaper och förmågor, onda eller goda sådana.
Det värsta jag sett i den vägen är de som kallar Tegnell för Tengele.