Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det finns rekommendationer för arbetsplatser, fler olika rekommendationer faktiskt, Vet du vilka det är?
Vet du hur mycket av den totala smittan som utgörs av asymptomatiskt eller presymptomatisk smitta?
Jag tror att Trumps initiala tankar om hur smittan skulle bekämpas faktiskt skulle fungera - iofs skulle väl mer eller mindre alla dö på kuppen, men effektivt skulle det vara.
Du fokuserar alltså igen på en eller två enstaka saker och tar dessa som belägg för att JC skulle vilja öka smittspridningen.
Du skulle sluta läsa de där tidningarna som du missförstår eller läser med en förförståelse som inte stämmer med verkligheten.
Jag vet inte om du har erfarenhet från myndighetschefer i Finland som spelar falskt och säger tvärt om mot vad de menar, eller om du har verkliga belägg för att JC skulle göra det, ännu är det inte mer an grundlösa pekulationer och påståenden du presenterat.
Nej, hur skulle jag kunna veta vilka rekommendationer som gäller på svenska arbetsplatser. Men jag gissar att man ska hålla avstånd, tvätta händerna, hosta i armvecket och vara uppmärksam på symptom. När man har hostat några gånger och inser att man har blivit sjuk, då ska man gå hem. Munskydd ska man inte använda. Blev det rätt?
De finska myndigheterna säger att de åtgärder som införs kommer att minska smittspridningen, bara folk följer dem. Kanske det är det som är falskspelet?