FDFMGA skrev 2020-12-13 22:52:15 följande:
Nej, jag är ju naturvetare så jag har inte som hobby att ifrågasätta naturlagar, jag tillhör ju inte ens trådens telapatkluster som brukar tillkännage resultaten från seanserna eller hur nu telepatin utövas.
Ja, jag har en ganska klar bild, utifrån dina tidigare beskrivningar, av hur du förhåller dig till andra nu under pandemin.
Jag tror inte att det är någon större skillnad i hur jag agerar, med undantag för att jag inte använder munskydd och att jag kanske är lite mindre frekvent med handtvätt. Jag har ju ingen i min närhet som tillhör någon riskgrupp, bortsett från min förälder som jag inte träffar och där för övrigt smittan nu tagit sig in på boendet.
Du arbetar vad jag förstått inte heller i en miljö som inte tillåter distansarbete, varför munskyddsfrågan blir mindre aktuell än för mig som träffar ett hundratal eller mer på kortare avstånd än både 2 och 1,5 meter, och vi har redan konstaterad smittspridning på mitt arbete. Det var tråkigt att höra att din förälders boende fått in smitta, de mest sårbara grupperna. Väldigt oroande att 70% av personalen har covid-19 på infektionskliniken i Malmö, på tal om sårbara grupper...
Vilket telepatklustret är har jag ärligt talat inte engagerat mig i, tycker vi har alldeles för verkliga och allvarliga saker att förhålla oss till istället.