Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Inte mycket att bygga en gyllene sanning på, eller hur?
Är det därför man isolerar 200000 i katalonien och för att det fungerade?
Vi har märkt i de länder där man hade en hög initial smitta, att lockdowns inte ändrat mycket mot vi som haft öppet.
Åsikter du inte kan förklara, och frågan är varför har man åsikter som liknar populism och agenda?
Eller är det nått du missat?
Det har ju det inte ens gjort, en del nedstängning har, andra som haft stor initial smitta har inte lyckats direkt bra.
Du pratar som en populist som är ointresserad av den stora bilden och vad faan är det som sker för kortsiktig poäng som även är kompartmentaliserad i tron att det skulle säga nått om den större bilden.
Jag vet inte vad för agenda du har, dock att det finns en är tydligt.
Vad vi vet är dock att nedstängning inte är speciellt effektivt i många fall.
Och problemet nu när vi börjar fatta att detta inte kommer försvinna, så kommer man komma till en punkt där man ändå kommer öppna upp och bjuda in smittan igen.
Vi har redan sett många fall på detta, och kommer få se många mer.
Och vi ser hur effektivt socialdistansering har varit också, lika eller mer effektivt än stänga ned en hel del fall.
Det har inget med mitt tyckande att göra, utan det har hur vi så skadelösa som möjligt går igenom detta genom titta på den samlade bilden.
Och med den utveckling vi har, så tyder det på att vi gjort rätt och låta folk fortsätta och arbeta och stoppa folksamlingar.(Som är en typ av nedstängning, dock inte en total.)
Vi har många länder som haft en, men gått sämre för ändå.
Så hur effektiva är nedstängning?
Och en sak jag vet också, hade vi stängt ned, så hade det låtit som det omvända att vi skulle öppna igen.
För en del ska alltid vara tvärtom av någon anledning.