Anonym (man) skrev 2020-07-08 18:42:56 följande:
Nähe, så att påstå att kritisera Sveriges strategi är detsamma som att hitta syndabockar menar du inte alls är att propagera mot kritik och ifrågasättande?
ja du får väl tycka som du vill, jag tycker Sveriges sk strategi inte är en strategi utan snarare avsaknaden av verklig strategi. Men visst kan man kalla att låta en smitta löpa fritt för strategi, en väldigt dålig sådan.
Det ena handlar ju om kritik mot att kritisera Sveriges sk strategi medan det andra handlar om kritik mot att kritisera åsiktsfrihet. Du blandar nog ihop äpplen och päron här.
Va bra att vi är överens om att man får kritisera Sveriges sk strategi. Japp jag accepterar absolut att man kritiserar mina åsikter, det är vad vi alla gjort här sen tråden startades. Välkommen in i matchen!
Jag tycker att 'propagera mot kritik och ifrågasättande' passar in på de som drar kortet att de som kritiserar och debatterar vill förbjuda kritik och debatt. Klyban har inte gjort det så vitt jag kan se.
Att hitta syndabockar är väl ingen kritik mot Sveriges strategi. Det är inget annat än missriktad osaklig kritik mot person, inget direkt med kritik mot strategi att göra..
Du får blanda din egen fruktsallad :-/ Sammanblandningen är din.
Avsaknad av åtgärder kan också vara en strategi om det görs medvetet. - att göra ingenting är också att göra någonting om det är ett val som gjorts.
Nu är det ju inte så att Sverige inte gjort ingenting - även om du kanske inte gjort någonting själv - Sverige har gjort fler saker. Du vet mycket väl att det är så.
Men du vill säga att dessa saker inte räcker och då likställer du dem med ingenting
- det är ett retoriskt grepp som du får ta på någon annan - det Sverige har gjort har lett till minskad smittspridning. Och till ökad smittspridning. Men sett till strategin så har vissa saker funkat och andra saker inte funkat. Beror det på strategin eller på andra saker? Det beror på andra saker säger jag.