klyban skrev 2020-08-31 22:21:50 följande:
Återkom när du greppar konceptet över/under dödlighet., och vad det innebär.
Det innebär inte att man trollar bort 6000 döda, utan det berättar om det dödat mer eller mindre än vanligt.
Och det "roliga" det är att vi haft mycket höga siffror några år tillbaka, då vi inte hade nått speciellt det året.
Intressant att du ser 6000 döda, och att detta att alla dessa skulle levt nu, för det är exakt vad du försöker berätta.
Vi andra vi såg först en överdödlighet, och nu en underdödlighet(och det kan ändra sig, om nu någon inbillar sig jag säger nått annat)
Är detta ditt nya narrativ och säga 6000 dött, och att dessa trollas bort.
Fast än ingen ens försöker det.
Sånt är udda.
Men jag antar du är förbannad att vi ser en underdödlighet nu, och att dödade ser ut att inte vara så allvarligt.
Men det är låååångt kvar, och du kan absolut få rätt i andra änden, dock ser vi inte ens den tendensen nu och med denna underdödlighet.
Men som sagt vad, vi följer läget, frågan om du gör det, då du tog till en ordlek.
FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-31 17:20:12 följande:
Är anledningen till att du har sådan järnkoll på vilka högerextremisterna diskuterar och hatar, att du själv är högerextremist?
Jag har noll koll på vad som diskuteras på högerextremisternas webbsidor, men det verkar som om du hänger där en hel del.
Fråga du en högerextrem på FB, så kommer de bli galna på dig om du står nått sånt tokigt.
De är så jävla förbannad på mig att jag tar upp saker om verkligheten, för den vägrar de diskutera.
Det är bara du som säger de inte existerar, vi andra säger och konstaterar att vi hade en stor överdödlighet innan, och har en underdödlighet nu.
Vad är det som triggar dig så illa att du inte klarar av att se denna över och underdödlighet.
Som du förstår , gamla de dör varje år.
Och enda sättet få en hum om hur många mer som dött, så msåte man invänta hela året.
Dock ser vi redan nu en annan tendens och underdödlighet.
Är det inte bra att mindre dör?
Eller är det jobbigt för diskussionen, följ fakta så får vi alla se vart den leder oss, nu verkar du vara ointresserad av den.
Och det är här jag ibland ställer en speciell fråga.
Kom tillbaka när du slutat dribbla med och blanda ihop koncepten för att täcka över att det dött en jävla massa mer folk i covid än hos våra grannar. Att tjata på om underdödlighet nu kommer inte sudda bort att vi har en jäkla massa fler döda i covid totalt än våra grannar
Till skillnad från dig så skiter jag fullkomligen i Sveriges prestige, det enda jag bryr mig om är liv och är därmed glad över att det dör färre människor i covid nu. Men denna tråd handlar ju inte om hur många som dör just nu utan om hur Sverige hanterat corona krisen. Och med 6000 döda i bagaget så är det ju tveksamt om vi hanterat det bra.
Givetvis blir det jobbigt att diskutera med någon som hittar på saker andra sagt och sen påstår att den andra inte vill diskutera det han hittat på. Jag diskuterar ju hellre verkliga saker än dina påhittade alster. Citera gärna något inlägg där någon sagt att man inte tycker det är bra att det dör färre människor nu? Om du inte kan hitta det så beror det nog mest på att det bara finns i din fantasi.