Padirac skrev 2020-12-16 08:10:25 följande:
Så min kritik av SD med deras historia och nuvarande ideologi, kritik mot samröre med SD, mitt återkommande påpekande om vad som är falska uppgifter som sprids av SDs svans och vurmare och nu den kritik mot att inköp av vård från privata utförare inte har haft politiskt stöd för att kravställa antal och kompetens på personalsidan, att timanställda saknat sjukpeng är enligt dig krritik av 'de borgerliga'? Att politisera?
Ska vi börja den långa mödosamma vägen för att du ska förstå vad 'politisera' betyder nu?
Kritik som bygger på falska uppgifter, på missledande ensidaiga uppgifter, på okunskap om lagar och förvaltningsmodell och på politisering är fel och aningslösa. Inte för att jag tycker det ena eller andra utan för att fakta är inte en fråga om tyckande eller politisk åsikt.
Jag är inte så intresserad av SD som du är, och därmed följer jag inte din kritik av dem. Finner det mer intressant att granska makthavare än en samling skränande SD'are.
Du kan kalla mig SD-svans hur mycket du vill, vet faktiskt inte vad du får det ifrån.
Sen när fick du rätten att tala om för mig vad jag inte förstår?
Min kritik mot regeringens agerande är saklig och korrekt. Vi talar om ett enormt misslyckande. Det du ägnar dig åt är att skylla ifrån regeringens klantighet och saktfärdighet på någon annan.
Sen är det ju inte så att jag står ensam i min kritik. Vi är många som är kritiska och jag är inte ett dugg imponerad av försvarstalen.