AndreaBD skrev 2020-09-04 17:18:10 följande:
Det är ju mitt ansvar att leta fram en viss undersökning. Jag hör nästan varenda gång på presskonferenserna att socialstyrelsen att det har gjorts nån enkät igen. Så jag säger - det finns säkert en undersökning om det också. Poängen är ju: Om man är intresserad av det i detalj, så får man väl gå in på socialstyrelsens sida och kolla om man hittar något sånt. Jag känner inte behov att kolla det i detalj. Jag utgår ifrån att de skulle göra det om det var en bra idé.
Det är förstås mycket möjligt att flera orsaker kommer ihop här. Och jag tror att det finns gott om folk som är misstänksamma mot allt som kan innebära "spårning". Även om det är anonymt. Folk tror ju på mycket mer långsökta konspirationsteorier.
Okej, så jag har kollat igenom alla undersökningar från 2020 och det finns inget sådant. Eller - jag ser inget sådant. Men vi vill vara på den säkra sidan, så jag mejlade Socialstyrelsen.
Får se om de svarar på måndag. Ringer dem annars.
Rätt många använder google? Så en app som är 100 ggr mindre integritetskränkande skulle vara ett problem bara för att vi reagerar reflexmässigt på ordet "spårning"? Jag säger inte att det inte kan vara så, undrar bara om folk verkligen tänker så.
I alla fall, får se vad Socialstyrelsen säger.