AndreaBD skrev 2020-06-19 12:25:55 följande:
Du saknar att de bryter ner allt till en nivå där varenda lekman, helt utan förkunskaper ska förstå alla detaljer? Det går inte! Det går verkligen INTE. Framför allt så skulle de då behöver köra en grundläggande kurs för de som inte har dessa. Och jag tror inte att du skulle orka lägga ner den mödan.
Jag förstår mig inte heller på varenda tabell eller vad som ligger i detalj bakom det de säger. Men jag vet ifrån områden, där jag är insatt, att det kräver ganska mycket att förstå ett sånt specialområde. Och kanske har jag då också lärt mig att ändå får ett hyfsat intryck av om det verkar rimligt, det som folk gör eller säger.
Kan du ge exempel för vad du menar med dubbla budskap och absurda bortförklaringar?
Man får inte heller glömma att man ställer frågor om COVID-19, som man inte ens har svar på än.
Vissa kan ta åratal att svara på, andra har vi svar och delsvar på redan nu.
Språket är svårt för de flesta.
Tycker ett exempel på detta är talande, och när man sade man hade god beredskap för den situation man de vid uttalandet.
God beredskap betyder inte att det är fantastisk bra, utan rätt sådär faktiskt.
Och inte speciellt bra egentligen, men det vet vi genom alla saker man rullat tillbaka att de var inte anpassade för denna situation, där man har flera politiker som rullat tillbaka rätt nyss i tiden, och svarar vi vet inte varför vi tog beslutet.(Det var en moderat, och säkerligen finns det andra partier som gjort det samma och med tanken på hur det ser ut.)
Och detta har FHM påpekat i länge, även när vi hade bättre beredskap än vad vi hade nu.