FDFMGA skrev 2020-06-15 23:31:12 följande:
Ja, det är sant. Testa att gå in på Samhällsnytt, tidigare Avpixlat, en rasistisk hatsajt som står SD nära.
För tillfället har de nästan helt glömt Greta Thunberg.
För övrigt var ju flera av den här trådens deltagare aktiva i tråden om Greta Thunberg - och då som nu så kom tråden att delvis handla om ditt språk.
Märkligt i och med att det finns en språkavdelning.
Väldigt udda faktiskt, brukar bli rätt perplex till dessa sidor och hur de diskuterar normalt.
Precis som om de övergett saklighet.
Min språkuppbyggnad är alltid som det är, inte superbra precis.
Men man kan ju fråga vad jag säger om det är oklart, då jag gärna svarar på frågor som är relevanta.
Men när man börjar med kära och för sen diskutera min person, så är jag inte främmande för undra vad det betyder, påpeka eller kanske tom ge lite tillbaka.
Det som jag inser är galet fel i COVID-19 diskussionen, det är hur lite man vill prata om lösningar, mest sparka på de som sköter frågan och det partier som är i Regeringen.
Detta är en fråga som löses av fakta och forskning, politiken ska bara komma in allt eftersom man behöver fixa nått som inte går utan dom.
Tyvärr kommer en del frågor ta par år och svar på, och denna höger är helt ointresserade av svaren har vi märkt.
Och speciellt när man kommenterade genetiken på viruset, som gav en helt annan tidsbild, då det narrativet stendog att vi skulle stänga direkt.
Och den lösningen vi valt är det den som jag tror många senare också kommer använda, då det funkar inte ha stängt ekonomin så här länge.
VI fick ju tex förlängt besöksförbud i äldrevården, kanske man bör skaffa mer personal dit nu och så man kan prata med dom som inte får besök.
Personal behöver inte nödvändigtvis vara vårdande, men väl införstådda vad som gäller med hygien tex.
Men att äldrevården är havererad systemiskt(främst på detta område då), det råder noll tvekan om, och til den har många skuld, men man vill helst peka på FHM som påtalat årligen att pandemiskyddet inte var bra, eller regeringen som inte ens haft med den ock göra ensamt, utan detta är ju saker som skett långt tillbaka i tiden.