FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-16 18:55:30 följande:
Ok, då vet jag. Du har ingen källa till dina siffror, det är bara något obekräftat rykte du hört under decennier som du tror på och försöker att presentera som fakta. Att dessa siffror, gripna ur luften, inte har presenterats i media, är ju knappast förvånande.
Ja, jag accepterar bara officiella siffror och inte de siffror som bygger på sägner och byskvaller.
Jag tror nämligen på fakta, saklighet, vetenskap och forskning, till skillnad från dig.
Det är inget upprörande med dina siffror, det är bara otroligt löjligt att du försöker påstå att ditt byskvaller har någon som helst relevans. Det finns säkert ett antal dödsfall som inte klassificerats rätt, men att de är så dåliga på detta i Sverige att det skulle vara runt 5ggr fler dödsfall av influensa än de officiella siffrorna, det tror jag verkligen inte. Din konspirationsteori håller inte.
Glöm inte att SÄPO varnar för konspirationsteorier!
Varför berättar du igen att du inte förstår vad beräknade/uppskattade siffror är?
För det blir rätt komiskt att du bara pratar om den höga dödligheten andra år, som passerar flera procent.
Det är här logiken kommer in och berättar nått.
Nu kommer jag inte ihåg hur exakt man var med svininfluensan, men med COVID-19 har man varit mycket noga med räkna, andra år har man bara brytt sig om de som kommit till sjukhusen, och detta är ditt svar sen.
Det berättar för mig att intresserat existerar inte på nämna, men samtidigt ve43t vi alla att dessa officiella siffror inte ens nära räknat in alla döda andra år.
Och jag förstår detta är EXTREMT tufft för dig att ens förstå frågan med dessa beräkningar/(uppskattningar.
Den stora komiken är dock när du väljer ignorera fakta som berättar att dessa virus är mycket mer dödliga än C OIVD-19, pga detta kan du ALDRIG NÅGONSIN få rätt.
Och jag förstår du vill inte veta av andra år, men det är dom som man har uppskattat det handlar om 2500-5000 döda årligen i dessa virus och detta har man upprepat i decennier och när aldrig nyheterna då folk är ointresserade är min gissning.
Och när du bara accepterar officiella siffror i nått man bara räknat på sjukhusen, vad vill du berätta med det?
För det krävs inte mycket logik och inse att det inte funkar om man vill ha en bild om hur många som dör av influenser.
Inte heller har det funnits ett intresse att ens räkna utanför sjukhusen inser man med COVID-19, sen vet vi också under och överdödligheten, som stärker dessa 2500-5000 existens.
Men jag förstår att du väljer en linje där du slutar diskutera det jag diskuterar.
JAg vet inte vad som gör er så upprörda över dessa beräkningar/uppskattningar, för det enda du berättar för mig sen är att du inte förstår vad beräkningar/uppskattningar är.
Och vad du vill ha sagt med det i ämnet vet jag inte, saknar betydelse i alla fall.
Glöm inte av allt som finns redan, logik kan jag inte hjälpa dig med, men att en sådan inte finns av dig råder ingen tvivel om när vi "diskuterar".
Det är bra du informerar om SÄPO´s varningar, tack!
Det är viktigt med alla konspirationer, desinformation och extrem högers daltande i ämnet, sen delar inte heller de i några diskussioner.
Jag trodde jag skulle vara ensam, och nu hjälper du mig att sprida denna MYCKET viktiga information och det är bra.
FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-16 19:29:28 följande:
Visst, det finns säkert ett mörkertal. Då uppskattar hon att det ligger på den lägsta siffran Klyban skriver.
Men man kan ändå inte hävda att
2500-5000 döda i influensa är sanningen.DU måste lära dig vad beräkningar/uppskattningar är, innan dess kommer du ingenstans.