Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag tror att du tänker på influensapandemier, nu har vi en coronaviruspandemi på gång. Dessutom är omicron är inte en mutation, utan en virusvariant med många mutationer jämfört med andra varianter. Influensavirus har segmenterade genom, de förändras enligt helt andra mekanismer än coronavirus.
Vad menar du med avslutar pandemin? Tror du att SARS-CoV-2 kommer att försvinna i och med omicron?
Kanske när scenariot faktiskt överstigit FHM´s värsta scenario, det är först då man kan säga nått, även om man säger inget i början.
Då syftet är att skapa 3 arbetssätt i förväg.
Att du vill prata om annat berättar att du tycker det var pinsamt med missat scenariona inte alls var överträffade.
Dock är en sak klar, jag tänker då inte börja prata om annat än scenarion i den frågeställningen som varit.
Du avslutar med en svartvit mening, kan du förklara vad det ska berätta.
Undrar då detta med att pandemivirus övergår till bli ett förkylningsvirus, det har jag nämnt många ggr i tråden.
Men det är väldigt talande när ,man övergår till semantik istället.
Så det är bara du som tror detta "Vad menar du med avslutar pandemin? Tror du att SARS-CoV-2 kommer att försvinna i och med omicron?" och ingen annan än du.