pyssel skrev 2021-11-03 17:13:27 följande:
"Valt en rapport", haha herregud skärp dig. Lite fakta är uppenbarligen för stark kost för dig. Din välgörare kan inte vara speciellt stolt över dig när din enda referens till egna påhitt är "Padirac berättar att [valfritt klybberi]".
All fakta i finns redan i tråden om vilken strain som var den som var i majoritet, och det var inte IT och Alp-strainen.
FuckGoggleAskMe skrev 2021-11-03 20:36:38 följande:
Om du läser mitt inlägg nummer 17 864 och framöver, har jag skrivit en hel del om vad jag anser om ändringarna från 1 november, att inte testa vaccinerade. Vad specifikt menar du att jag aldrig orkat svara på.
Min kännedom om FoHMs uppdrag och ändringarna från 1 november kommer verkligen inte från Ps inlägg, jag är fullt kapabel att inhämta information direkt från källan.
Jaså, det tyckte du var pinsamt? Akta dig, nu kommer säker P snart och föreläser för dig om att man inte ska känna att det är pinsamt å andras vägnar, var en självständig man i stället osv, för liknande haranger brukar han komma med när jag skriver att något är pinsamt. P tycker att alla människor ska behandlas lika, så snart kommer nog hans förmaningar och kritik till dig.
Ja, det är pinsamt när någon ger vad uppdraget var och info kring 1 Nov, och sen avfärda FHM egna text som något "wiki-skräp".
Anonym (ABC) skrev 2021-11-03 21:54:42 följande:
Mika Salminen? Ok, vi kan tala om Mika Salminen.
Finlands Tegnell har man sagt om honom, men det är faktiskt rätt så missvisande. Mika Salminen är inte den landsfader och trygga klippa for finländarna, som Tegnell är för en stor del av svenskarna. Ingen uppfattar honom heller vara den som bestämmer. I Finland är det tillåtet med olika åsikter om hur man bäst bekämpar en pandemi. Regering, myndigheter, representanter för sjukvården och näringslivet har tidvis haft väldigt olika åsikter, och det har också lyfts fram av medierna. Jag är fullt kapabel att dra mina egna slutsatser av texter jag läser och bilda mig en åsikt, och det skulle aldrig falla mig in att fundera på vad Mika Salminen anser.
Så om du nu för en stund glömmer både Mika Salminen och Tegnell, och i stället använder dig av ditt eget förstånd. Hur tänker DU om följande:
När och var har FHM tydligt sagt att barn sprider smitta och lärare riskerar smittas?
Alternativt:
Vilket textstycke i coronakomissionens rapport ska tolkas som att smittspridning från barn inte påverkar smittspridningen i resten av samhället?
FHM:s rapport om barn i Sverige och Finland:
Finland hade stängda skolor och låga smittotal, Sverige hade öppna skolor och höga smittotal. Ändå var incidensen bland barn högre i Finland än i Sverige. Hur kommer det sig?
Sverige testade inga barn. Ändå ville man ge ut en rapport över antalet fall bland barn i Sverige. Varför?
Sverige hade 7 gånger flera intensivvårdade barn än Finland. Mig säger det att smittan sannolikt var 7 gånger högre bland barnen i Sverige. Varför kommenterar inte FHM detta?
Varför säger man inte ett enda ord om sjukhusvård av barn med covid-19 utanför intensivvården? Alla under 19 lades in på intensiven direkt? Man testade inte barn som uppsökte sjukvården? Man hade inte tillgång till sådana uppgifter? Barn blir antingen dödligt sjuka eller lindrigt sjuka, det finns inget mellanting?
När det blev klart att Sverige inte tänkte stänga sina skolor, trodde jag uppriktigt att det skulle föra med sig bra vetenskaplig data på hur coronaviruset beter sig bland barn. Så blev det inte.
Inser med ett flertal saker i detta inlägg, att du inte har någon som helt koll på vad som sker i Sverige och FHM arbete eller Tegnell.